توسعه‌ی بازار نانوجوهر در صنعت الکترونیک چاپی تایوان

پی‌وی‌نانوسل برای توسعه‌ی بازار نانوجوهر خود در کشور تایوان، وارد همکاری مشترک با شرکت ای‌زی‌ترونیک شده‌است. قرار است از جوهرهای رسانای این شرکت برای صنعت الکترونیک چاپی تایوان استفاده شود.

پی‌وی‌نانوسل (PV Nano Cell) یکی از تولیدکنندگان نانومواد تک بلوری و جوهرهای رسانای دیجیتال برای چاپ سه‌بعدی است. این شرکت به‌تازگی قراردادی با شرکت ای‌زی‌ترونیک (AzTronic) به امضاء رسانده‌است که براساس آن‌ زی‌ترونیک فروش و توزیع جوهر PV Nano Cell Sicrys™ را در تایوان بر عهده می‌گیرد. این همکاری مشترک، گامی به سوی توسعه‌ی فعالیت‌های پی‌وی‌نانوسل در تایوان است.

در این جوهرها از نانوذرات تک بلوری نقره و مس استفاده شده‌است. فرناندو دی‌لاوگا از مدیران پی‌وی‌نانوسل می‌گوید: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که با شرکت ای‌زی‌ترونیک همکاری داریم. قرار است با کمک این شرکت نانوجوهر سیکروس در بازار تایوان توزیع شود. ای‌زی‌ترونیک یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی مواد، به ویژه گرافن است که به دنبال استفاده از این نوع ترکیبات در صنعت الکترونیک چاپی است. این قرارداد در راستای فعالیت‌های ما در مسیر افزایش بازار هدف است. پیش از این کشورهایی نظیر ژاپن و شرکت‌هایی نظیر مرک اقدام به استفاده از این فناوری کرده بودند.»

در حال حاضر تقاضا برای جوهرهای رسانا، به‌منظور استفاده در صنعت الکترونیک رو به افزایش است. ای‌زی‌ترونیک قصد دارد با همکاری شرکت پی‌وی‌نانوسل راهکار جدیدی در این حوزه ارائه‌ کند. کوان ای‌هوانگ از مدیران شرکت ای‌زی‌ترونیک می‌گوید: «ما به تحقیقات خود برای معرفی قابلیت‌های جدید و نوآوری در بخش چاپ دیجیتال ادامه می‌دهیم تا با رهیافت‌های جدید به مشتریان خود کمک کنیم.»

ای‌زی‌ترونیک یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی گرافن است. این شرکت ترکیبات مبتنی بر گرافن را با پایداری بالا تولید می‌کند و همچنین به دنبال بهینه‌سازی جوهرهای رسانا برای کاربردهای مختلف است. بهینه‌سازی فرمولاسیون جوهرها موجب می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند با توجه به نیاز خود از این فناوری استفاده کنند.

پی‌وی‌نانوسل پیش از این با شرکت‌های مختلفی وارد همکاری شده‌بود. شرکت مایربرگر (Meyr Burger) یکی از این شرکت‌هاست که در حوزه‌ی الکترونیک چاپی با پی‌وی‌نانوسل همکاری داشته است.