عرضه نانوموادی که موجب افزایش دوام و بهبود عملکرد باتری می‌شوند

شرکت نانوشیمی نوین ایرانیان با ارائه اکسپندر باتری حاوی نانوذرات سولفات باریم قصد دارد به بهبود کیفیت باتری‌ها کمک کند. در حال حاضر قرارداد فروش ۲۰ تن از این محصول با شرکت صباباتری منعقد شده است. این محصول در لیست محصولات موفق در غرفه صنعت و بازار قرار دارد.

نانوشیمی نوین ایرانیان، محصولی به نام اکسپندر باتری را در نمایشگاه فناوری نانو عرضه کرده است. محمود زیارتی مدیرعامل شرکت نانوشیمی نوین ایرانیان درباره فناوری این شرکت می‌گوید: « یکی از مسائل مهم در باتری، تماس پیوسته واکنش‌گرها با الکترود و الکترولیت است. محصول ما برای بهبود عملکرد باتری‌ها تولید شده است. اکسپندر باتری می‌تواند مساحت سطحی الکترود را افزایش داده و در نهایت موجب بهبود بازدهی باتری شود.»

زیارتی در مورد فروش محصولات این شرکت می‌گوید: « سال گذشته ۷ تن نانوذرات سولفات باریم به شرکت صبا باتری فروختیم و امسال ۱۰ تن دیگر از این نانوذرات توسط شرکت صبا باتری خریداری شده است. در کنار این، قرارداد فروش ۲۰ تن اکسپندر باتری حاوی نانوذرات سولفات باریم با شرکت صبا باتری منعقد شده است.»

مدیرعامل شرکت نانوشیمی نوین ایرانیان در مورد توسعه بازار این محصول می‌گوید: « در حال حاضر تمرکز ما روی صنعت باتری است که بیشترین استفاده ازاین نانوذرات به این صنعت تعلق دارد. اما بعد از صنعت باتری، به سراغ صنایع دیگر نظیر دارو، پلاستیک و رنگ خواهیم رفت. از نانوذرات سولفات باریم به عنوان پرکننده در پلاستیک‌ها استفاده می‌شود که علاوه بر تقویت ساختار پلاستیک موجب شفافیت محصول نهایی نیز می‌شود. »

از مزیت‌های این فناوری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

–         افزایش ۱/۵ برابری طول عمر باتری

–         افزایش شارژ-دشارژ از ١٠٠ به ١۵٠٠ سیکل

–         کاهش مصرف اجزای باتری

این محصول در غرفه صنعت و بازار یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو برای بازدید علاقه‌مندان عرضه می‌شود.