فناوری نانو جلوه پیشرفت ایران

ترکیب فناوری نانو با صنعت و رسیدن به زندگی مردم نویدبخش آینده‌ای روشن و جلوه‌های پیشرفت ایران است.

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در بازدید از یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو از گسترس این فناوری در تمام حوزه‌های زندگی مردم ابراز خوشحالی کرد و گفت: « برداشت من در بازدید از نمایشگاه این است که این فناوری تنها معطوف به یک حوزه نشده و به همه بخش‌های جامعه وارد شده است. این نمایشگاه گوشه‌ای از پیشرفت فناوری نانو در کشور را نشان می‌دهد. با وجود اینکه اولین بار است از نمایشگاه بازدید می‌کنم اما در مورد رتبه علمی و جایگاه ایران در عرصه این فناوری اطلاع دارم. اما نکته قابل توجه این است که با تجاری شدن این فناوری و رسیدن به زندگی مردم فناوری نانو برای همگان ملموس‌تر شده است. نکته قابل توجه دیگر شناخت نیاز مردم و جامعه و تولید محصولاتی مطابق با این نیازسنجی است. به عبارت دیگر با مدد از فناوری نانو از خردترین نیازهای مردم مثل چربی گریزی اجاق گازهای خانگی و افزایش زمان بسته‌بندی مواد غذایی تا حل مشکلات صنایع بزرگ محصولات مرتبط تولید شده است.»
وی در ادامه خاطرنشان کرد: « محصولات زیادی در حوزه‌های پوشاک، کفش، شیرآلات، دارو و موارد صنعتی را در نمایشگاه بازدید کردم که نشان‌دهنده حضور جدی این فناوری در زندگی روزمره مردم و تأثیرپذیری سبک زندگی آینده از بهینه‌سازی محصولات عمومی است.»
رئیس سازمان حج و زیارت در مورد محصولات نانویی که می‌تواند برای حجاج و زوار عتبات عالیات مفید باشند گفت: « با وجود این که سالانه تعداد زیادی از هموطنان برای انجام مناسک حج به عربستان سعودی و برای برگزاری عزاداری اربعین حسینی به عراق مشرف می‌شوند نیازمندی‌هایی دارند که یکی از آنها استفاده از ماسک‌های نانویی است تا سلامتی حجاج و زوار تأمین شود. علاوه بر آن برای انتقال مواد غذایی، نیازمند بسته‌بندی هوایی با طول عمر بالا هستیم که ظروف بسته بندی نانویی می‌تواند به ما کمک کند و داروهای مورد نیاز مسافران نیز جزو محصولاتی است که سلامت مسافران عتبات عالیات را تضمین خواهد کرد.»