حضور بیش از ۱۰۰ نهاد ترویجی نانو در هفتمین دوره توان‌افزایی مروجین نانو

هفتمین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو با هدف آموزش‌وپرورش گروه‌های دانشجویی و دانشگاهی فعال در حوزه نانو، تبادل نظرات و پیشنهادات و بررسی موانع و مشکلات موجود در مسیر ترویج فناوری نانو از تاریخ ۳ تا ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور برگزار خواهد شد. بنیاد آموزش فناوری نانو و معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور میزبان بیش از ۱۰۰ نهاد ترویجی فعال در حوزه فناوری نانو خواهند بود.

سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور میزبان هفتمین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو است. این دوره از سوم تا پنجم بهمن‌ماه ۹۷ با حضور نهادهای ترویجی ‌نانو برگزار می‌شود.

شبکه نهادهای ترویجی نانو شامل گروه‌های دانشجویی، شرکت‌های آموزشی و همچنین سایر مؤسسات، نهادها و سازمان‌ها است که به دنبال آموزش و ترویج فناوری نانو در سطح دانشجویان، محققان و عموم مردم هستند. این نهادها می‌توانند در صورت عمل به مفاد آیین‌نامه‌های تعریف‌شده در ستاد نانو از مزایای مالی و اعتباری بهره‌مند شوند. در حال حاضر بیش از ۲۲۰ نهاد ترویجی نانو دارای مجوز در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند. شبکه نهادهای ترویجی نانو یکی از بخش‌های بنیاد آموزش فناوری نانو، مسئول ترویج و آموزش دانشجویی ستاد نانو است.

در این برنامه ۱۳۰ نفر از ۱۰۱ نهاد ترویجی فعال ثبت‌نام کرده‌اند. در میان نهادهای ترویجی شرکت‌کننده، ۷۶ گروه‌ دانشجویی، ۱۰ شرکت آموزشی و ۱۵ نهاد دانشگاهی حضور دارند. ۱۰ درصد از شرکت‌کنندگان از شهر تهران و سایر شرکت‌کنندگان به نمایندگی از سایر شهرهای ایران در این مراسم حضور خواهند داشت. نهادهای ترویجی دانشجویی و دانشگاهی از دانشگا‌ه‌های وابسته به وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند. در این میان نهادهای ترویجی مجموعه دانشگا‌ه‌های پیام‌نور بیشترین استقبال را از این مراسم داشته‌اند.

در این دوره برنامه‌‌‌‌های متنوعی از قبیل کارگاه تیم‌سازی و کار تیمی، رقابت تیمی، جلسات هم‌اندیشی، جلسات بحث و بررسی آیین‌نامه‌های حمایتی بنیاد آموزش فناوری نانو، جلسه بررسی و نقد مشکلات و معضلات نهادهای ترویجی در فعالیت‌هایشان، برنامه‌‌‌‌های فرهنگی، شبکه‌سازی، و انتقال تجربیات موفق میان نهادهای ترویجی برنامه‌ریزی شده است. افتتاحیه مراسم با حضور و سخنرانی مسئولین ستاد نانو و دانشگاه پیام‌نور در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در آمفی‌تئاتر مرکزی پیام‌نور برگزار خواهد شد.

گردهمایی سالانه نهادهای ترویجی نانو، از مهم‌‌‌‌ترین رویدادهای ترویجی بنیاد آموزش فناوری نانو است که از سال ۱۳۹۱ درحال برگزاری است. این گردهمایی با تمرکز بر فعالیت‌های ترویجی نهادهای فعال در حوزه فناوری نانو، بستری را برای تبادل نظرات و پیشنهادات و بررسی مشکلات موجود فراهم می‌‌‌‌آورد. هفتمین دوره توان‌افزایی با همکاری بنیاد آموزش فناوری نانو و دانشگاه پیام نور در مورخ ۳ تا ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ در سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور برگزار خواهد شد.