نهمین دوره توان‌افزایی مروجان فناوری نانو در بخش دانشگاهی برگزار شد

نهمین دوره توان‌افزایی مروجان فناوری نانو در بخش دانشگاهی، با حضور ۱۱۰ نفر از رابطین نهادهای ترویجی و مدرسین بنیاد آموزش فناوری نانو، به مدت سه روز از ۱۸ الی ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد. در طی این کمپ سه روزه، با ارائه برنامه‌های متنوعی از قبیل برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کار گروهی و رقابت تیمی، بحث و بررسی آیین‌نامه‌های حمایتی بنیاد آموزش فناوری نانو، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، شبکه‌سازی و انتقال تجربیات موفق میان مروجان فناوری نانو، تلاش شد ادامه مسیر فعالیت ترویجی در بین مروجان دانشگاهی فناوری نانو تسهیل شده و برای پیشبرد هر چه بهتر فعالیت‌های ترویجی، همفکری و هم‌اندیشی صورت گیرد.

نهمین دوره توان‌افزایی مروجان فناوری نانو در بخش دانشگاهی با هدف افزایش همکاری بین نهادهای ترویجی، مدرسان نانو، بنیاد آموزش نانو و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و در جهت آشنایی مدرسان، نهادها و گروه‌های دانشجویی با اهداف، ساختار، حمایت‌ها و فعالیت‌های ستاد نانو، بنیاد آموزش، شبکه نهادهای ترویجی و شبکه مدرسین، انتقال تجربیات موفق در ترویج نانو، افزایش سطح علمی و اجرایی مروجین نانو، بهبود روحیه کار گروهی، و همچنین آگاهی از دغدغه‌ها و مشکلات نهادهای ترویجی و مدرسان، با حضور مسئولین ستاد نانو و بنیاد آموزش نانو، به مدت سه روز از ۱۸ الی ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰، در هتل فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار شد.

در این برنامه ۱۱۰ نفر از مروجان فعال دانشگاهی در حوزه فناوری نانو (۹۲ نفر از رابطین نهادهای ترویجی و ۱۸ نفر از مدرسین نانو) از ۲۵ استان مختلف کشور حضور داشتند.

نوع نهاد تعداد
دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۴ نهاد ترویجی
دانشگاه‌های دولتی وزارت علوم ۴۴ نهاد ترویجی
دانشگاه‌های آزاد اسلامی ۱۸ نهاد ترویجی

مراسم افتتاحیه این دوره، ۱۸ اسفند ماه با حضور جناب آقای دکتر جوکار، مدیر کل توان‌افزایی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، و جناب آقای دکتر باقری مطلق، دبیر گروه ترویج و آموزش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، برگزار شد.

در این مراسم جناب آقای دکتر باقری به معرفی ستاد نانو و بخش‌های مختلف آن پرداختند و جناب آقای مهندس حسینی، مدیر شبکه نهادهای ترویجی و مسابقه ملی فناوری نانو، در ارتباط با بنیاد آموزش فناوری نانو و بخش‌های مختلف آن توضیحاتی را ارائه کردند.

در ادامه برنامه‌های این دوره، جناب آقای اکبرزاده، مدیر روابط عمومی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، کارگاه آموزشی با عنوان «اصول ارتباطات و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی و برندینگ» را به مروجان نانو ارائه کردند.


در روز دوم دوره توان‌افزایی، کارشناسان بنیاد آموزش نانو در ارتباط با ترویج فناوری نانو، حمایت‌های بنیاد و راه‌های ارتباطی با بخش‌های مختلف بنیاد آموزش، به گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداختند؛ در این بخش، سرکار خانم دکتر تلاتری مسئول شبکه مدرسان نانو، جناب آقای مهندس الماسی کارشناس مسابقه ملی فناوری نانو و سرکار خانم مهندس مسگراف، کارشناس شبکه نهادهای ترویجی، توضیحاتی را در مورد هر بخش ارائه دادند.


در ادامه برنامه‌های این بخش، کارگاه آموزشی «اصول مذاکره و توانایی متقاعدسازی» توسط جناب آقای ملائکه، مدرس دوره‌های برندسازی شخصی، ارائه شد و پس از آن جناب آقای دکتر باقری در زمینه «تیم‌سازی» کارگاه آموزشی خود را ارائه کردند؛ ادامه این این آموزش در قالب یک مسابقه جذاب بین مروجین نانو، با مفهوم تشکیل تیم، کار گروهی و ارتباط مسابقه با فناوری نانو اجرا شد که در پایان، به سه گروه از تیم‌های برتر جوایزی تعلق گرفت.

در پایان روز دوم، مدرسین نانو در قالب مسابقه‌ ارائه برتر، به آموزش فناوری نانو پرداختند. در این مسابقه هر مدرس فرصت داشت در مدت زمان ۷ دقیقه موضوعی را به صورتی خلاقانه و جذاب ارائه دهد؛ به سه ارائه برتر از نظر مخاطبین جوایزی اهدا شد.

در روز سوم این دوره توان‌افزایی، جلسه هم‌اندیشی با حضورجناب آقای دکتر باقری و جناب آقای مهندس حسینی، برگزار شد و به نظرات، پیشنهادات، دغدغه‌ها و سؤالات مروجین فناوری نانو در حوزه ترویجی خود پاسخ داده شد.

نهمین دوره توان‌افزایی مروجین فناوری نانو در بخش دانشگاهی، با تقدیر از حضور و همراهی مروجین فناوری نانو در پیشبرد اهداف ترویجی – آموزشی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو پایان یافت.