۶ اردیبهشت‌ماه: برگزاری آزمون مرحله اول دهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو

آزمون مرحله اول دهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ به صورت هم‌زمان در ۱۲۱ شهرحوزه -۱۲۴ حوزه- با حضور ۱۷۴۱۲ دانش‌آموز داوطلب برگزار خواهد شد.

ثبت نام این دوره از المپیاد نانو از آبان ماه ۱۳۹۷ آغاز شد و تا ۵ اسفند ماه، ۱۱۰۴۳ دانش‌آموز دختر و ۶۳۶۹ دانش‌آموز پسر از ۳۱ استان کشور با همکاری ۱۹۱ نهاد ترویجی در این رقابت بزرگ علمی ثبت نام کردند.

شایان ذکر است، مرحله دوم، به صورت یک آزمون کتبی، تیرماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. مرحله سوم نیز با حضور افرادی که موفق به کسب حدنصاب نمره مرحله دوم شوند، به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی، دهه اول شهریورماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد. کسب بیش از ۵۰ درصد میانگین نمره ۵ نفر اول در آزمون مرحله اول، شرط ورود به مرحله دوم است و ۳۰  نفر برتر مرحله دوم به اردوی مرحله سوم راه پیدا خواهند کرد.

باشگاه نانو برای بالا بردن سطح آمادگی داوطلبان برای حضور در آزمون مرحله اول المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو، ۳ آزمون‌ آزمایشی مجازی آمادگی المپیاد برگزار کرده است.

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با هدف شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی و همچنین پرورش و هدایت دانش‌آموزان مستعد توسط باشگاه دانش آموزی نانو برگزار می‏شود. طبق تفاهم‏نامه منعقدشده بین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از سال جاری با تایید و همکاری این مرکز برگزار خواهد شد. ضمن اینکه برگزیدگان این المپیاد مطابق با آیین‏نامه‏های بنیاد ملی نخبگان، از امتیازات این بنیاد نیز برخوردار هستند.