استفاده از فیلترهای غبارگیر نانویی در فولاد مبارکه

استفاده از فیلترهای غبارگیر نانویی در فولاد مبارکه

با فروش فیلترهای نانویی به فولاد مبارکه، دامنه نفوذ فیلترهای نانویی شرکت نانوفناوران خاور در صنایع کشور گسترش یافت. با استفاده از این فناوری، انتشار ریزگردها از خروجی کارخانه‌ها کاهش می‌یابد.

شرکت دانش‌بنیان نانوفناوران خاور در اسفندماه ۹۷ موفق به فروش ۳ هزار فیلتر به شرکت فولاد مبارکه شده است. این در حالی است که پیش از این ذوب آهن اصفهان نیز از فیلترهای نانوفناوران خاور استفاده کرده است.

سید امیر حسین تقوی مدیر عامل شرکت نانو فناوران خاور، با اشاره به این که فروش این فیلترها با فولاد مبارکه از طریق مناقصه‌ای در سال ۹۷ انجام شده، نسبت به توسعه بازار فیلترهای نانویی در صنایع مختلف اظهار امیدواری کرد.

مهندس تقوی می‌گوید: «دامنه استفاده از این فیلترها بسیار وسیع بوده به‌طوری که صنایعی نظیر سیمان و فولاد از جمله مصرف‌کنندگان مهم این نوع فیلترها قلمداد می‌شوند.»

مدیر عامل شرکت نانوفناوران خاور درباره مزیت این فیلترها می‌گوید: «به دلیل وجود نانوالیاف در فیلترها، قدرت جذب این فیلترها نسبت به فیلترهای رایج بسیار بالاتر بوده و امکان گیراندازی ذرات زیر ۲٫۵ میکرون در این فیلترها وجود دارد. بنابراین شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از این فیلترها نسبت به جذب ریزگردها از خروجی کارخانه اقدام کنند و در نهایت میزان رهایش ریزگردهای خطرناک به محیط زیست به حداقل برسد.»

امیر حسین تقوی ضمن اشاره به این نکته که نانوالیاف مورداستفاده در فیلترها در داخل شرکت نانوفناوران خاور تولید می‌شود، افزود: «دستگاه تولید نانوالیاف در خود شرکت نانو فناوران خاور طراحی و ساخته شده است. بنابراین تمام طول زنجیره تولید یعنی از تولید مواد اولیه نانویی تا محصول نهایی در داخل شرکت نانوفناوران خاور تولید شده و کمترین وابستگی به خارج از شرکت وجود دارد.»

وی می‌افزاید: «در بانک اطلاعاتی موجود در شرکت، نام ۶۰۰ مشتری وجود دارد که تاکنون فیلترهای نانوفناوران خاور را تهیه و مورداستفاده قرار داده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده گستردگی بازار نانوفیلترهای نانوفناوران خاور است.»

شرکت دانش‌بنیان نانوفناوران خاور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در حوزه فیلترهای صنعتی با فناوری نانو در ایران آغاز کرده و هم‌اکنون در کارخانه‌ای به وسعت حدود ۳۰۰۰ متر در شهرک صنعتی ایوانکی مشغول به فعالیت است. این شرکت دارای پروانه‌ی بهره‌برداری تولید فیلتر نانویی و غیرنانویی و خدمات پوشش نانوالیاف از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.