رونمایی از مدرسه توسعه‌دهنده ICAN در همایش ساعتِ خلقِ ثروتت، کوک!

رونمایی از مدرسه توسعه‌دهنده ICAN در همایش ساعتِ خلقِ ثروتت، کوک!

همایش «ساعتِ خلقِ ثروتت، کوک!» در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۸ با هدف معرفی مدرسه توسعه‌دهنده ICAN، توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN) در کانون اسلامی انصار برگزار شد. این همایش که با استقبال دانشجویان، محققان و متخصصان کشور در رشته‌های مختلف دانشگاهی همراه بود، در ۴ محور اصلی پیگیری شد.

در ابتدای این نشست، محمد جواد خلج مدیر مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی، به ارائه اهداف و چشم‌انداز ICAN، مدل‌های همکاری در ICAN و همکاری فناورانه، ساختار ICAN و پلتفرم فناوری‌های موجود در آن پرداخت. وی با تاکید بر اهمیت توسعه محصول و یا کاربردهای فناوری نانو مبتنی بر پلتفرم فناوری‌های موجود در ICAN با لحاظ پیوست‌های فنی و اقتصادی در آن‌ها، اعلام کرد که ICAN از سطوح مختلف ایده، نمونه اولیه و چالش‌های صنعتی که از سمت قشر دانشگاهی و محققان به ICAN عرضه می‌شود با لحاظ ملاحظات فنی و اقتصادی در طرح‌های ارائه شده استقبال خواهد نمود. قسمت پایانی صحبت‌های مهندس خلج نیز به دستاوردهای ICAN در حوزه توسعه کاربرد و محصول جدید مبتنی بر شش پلتفرم فناوری مستقر در ICAN اختصاص داشت که از آن جمله می‌توان به توسعه ۱۹ کاربرد و محصول در این حوزه اشاره کرد.

محور دوم همایش به سخنرانی دکتر اخوان مقدم اختصاص داشت. در ابتدای ارائه، وی به لزوم خودشناسی و نقش تصمیم‌سازی در سرنوشت هر فرد تاکید داشت. دکتر اخوان با بیان اینکه وجه مشترک ۵۰ فرد ثروتمند دنیا آموزش دیدن آن‌ها بوده است، بر ضرورت آموزش و نقش آموزش در موفقیت کسب‌وکارها تاکید کرد. در ادامه دکتر اخوان به تبیین مدرسه توسعه‌دهنده و سرفصل‌های طراحی شده برای این دوره آموزشی پرداخت و اهمیت هریک از سرفصل‌های دوره را برای شرکت‌کنندگان تشریح کرد. ضرورت یادگیری سرفصل‌های طراحی شده و نقش آن‌ها در رسیدن به موفقیت با مدل‌های همکاری فناورانه ICAN بخش پایانی ارائه دکتر اخوان بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.


محور سوم همایش، به ماهیت مدرسه توسعه‌دهنده ICAN و علت انتخاب سرفصل‌های دوره‌های طراحی شده در این مدرسه توسط ICAN اختصاص داشت که توسط مهندس طباطبایی ارائه شد. در ادامه شابلون توسعه‌دهنده ایده‌آل از نظر ICAN برای شرکت‌کنندگان تشریح شد. نگرش فناورانه، نگرش اقتصادی، نگرش صنعتی و داشتن مهارت‌های نرم به عنوان شاخصه‌های اصلی یک توسعه‌دهنده ایده‌آل از نظر ICAN هستند که در ادامه ارائه مهندس طباطبایی به تشریح آن‌ها پرداخته شد. بخش پایانی ارائه وی نیز به توضیح هریک از دوره‌ها، ویژگی و محتوای دوره و نیزسطح آموزشی مدنظر در دوره‌ها اختصاص یافت.


محور چهارم همایش نیز به پرسش و پاسخ مهمانان از نمایندگان شرکت‌های مستقر در شش پلتفرم فناوری ICAN اختصاص داشت و حضار با توجه به علاقه‌مندی خود به صحبت و گفتگو با نمایندگان شرکت‌ها پرداختند. علاقمندی‌های تحقیقاتی و موضوعات موردنظر شرکت‌های مالک پلتفرم فناوری جهت توسعه کاربرد و محصول، انتقال تجربیات شرکت‌ها در همکاری‌های فناورانه و اهمیت آموزش در بالا بردن ضریب موفقیت در این مدل از همکاری اهم مطالبی بود که در این نشست‌های صمیمانه بین شرکت‌کنندگان و نمایندگان شرکت‌های مستقر در ICAN به مخاطبان منتقل شد.