موکت‌های ظریف‌مصور نیز نانویی شدند!

موکت‌های ظریف‌مصور نیز نانویی شدند!

شرکت ظریف مصور برای اولین محصول نانویی خود، گواهی‌نانومقیاس دریافت کرد. این محصول، موکت آنتی‌باکتریال بوده که تولید و فروش اولیه آن نیز آغاز شده است.

اولین محصول نانویی شرکت ظریف مصور، موفق به دریافت گواهی‌نامه نانومقیاس شد. این شرکت اخیرا اقدام به ارائه فناوری ساخت موکت‌های آنتی‌باکتریال با استفاده از نانومواد شده است.

سیامک سلیمی، از بخش تحقیق و توسعه شرکت ظریف مصور درباره شروع فعالیت این شرکت در حوزه فناوری‌نانو می‌گوید: «شرکت ظریف مصور یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موکت‌های خانگی و تافتبنگ – موکت‌های صنعتی- الیاف، نخ و مستربچ، رنگدانه‌های صنعتی و انواع روغن‌های صنعتی‌، رزین‌ها و چسب‌های مخصوص صنعت نساجی‌، ژئوممبران‌ها و ژئوکامپوزیت‌ها، گرانول، پلی‌پروپیلن و مواد عایق ساختمانی است. یکی از مهم‌ترین راهبردهای ظریف مصور ارائه نوآوری و ایجاد تمایز نسبت به محصولات موجود در بازار است. با توجه به توسعه فناوری‌نانو در کشور و پتانسیل‌های این فناوری در بهبود عملکرد محصولات، شرکت ظریف مصور نیز تصمیم به استفاده از این فناوری در محصولات خود گرفت.»

مهندس سلیمی نقطه آغازین استفاده از فناوری‌نانو را نمایشگاه نانو سال گذشته می‌داند جایی که مسئولان شرکت ظریف‌مصور با پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجود در فناوری‌نانو آشنا شدند و تعاملات بعدی این شرکت با ستاد نانو منجر به تولید اولین محصول نانویی شرکت ظریف مصور شد.

وی می‌افزاید: «ما برای تولید موکت‌های آنتی‌باکتریال از نانوذرات اکسید روی استفاده کردیم. با به‌کارگیری این نانوذرات، علاوه برخواص آنتی‌باکتریال، ویژگی‌هایی نظیر ضدحساسیت و ضدبو نیز در محصول نهایی ایجاد شد.»

مهندس سلیمی از تولید چند هزار متر از این موکت‌های آنتی‌باکتریال نانویی طی ماه‌های اخیر خبر داد که تمامی این موکت‌ها توسط یکی از مشتریان پیش‌خرید شده است. ظریف مصور اعلام کرده که طی یک ماه آینده، بسته به نیاز بازار، ظرفیت تولید این موکت‌ها را افزایش خواهد داد.

از کاربردهای این موکت‌های آنتی‌باکتریال می‌توان به استفاده از آن‌ها در محیط‌های بیمارستانی، خانگی و مساجد اشاره کرد.