ثبت پتنت فرمولاسیونی نانویی برای کاتد باتری

شرکت نانووان فرمولاسیون جدیدی برای تولید کاتد حاوی کبالت، منگنز و نیکل ارائه کرده که در آن از مواد نانوساختار لایه‌ای و نانوذرات استفاده شده است. این فناوری در قالب پتنتی در آمریکا به ثبت رسیده است.

استفان کمپبل مدیرعامل شرکت نانووان (Nano One) اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت پتنتی با شماره ۱۰۳۷۴۲۳۲ در USPTO شده است. به اعتقاد کمپبل، در رقابت برای تجاری‌سازی باتری‌های یون‌لیتیم مورد استفاده در خودروهای الکتریکی، این پتنت می‌تواند ارزش زیادی برای شرکت نانووان داشته باشد. این پتنت به بهبود مواد کاتدی مورد استفاده در این باتری‌ها کمک نموده، ایمنی، استحکام و دوام را در باتری‌ها ارتقاء داده و در عین حال هزینه را نیز کاهش می‌دهد.

کمپبل می‌گوید: «این پتنت‌ اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد، در آن فناوری پودر کاتدی نانویی حاوی کبالت، منگنز و نیکل تشریح شده است. این پودر خواص فیزیکی منحصربه‌فردی داشته و حاوی مواد نانوساختار است. نانووان در حال بهبود کیفیت، ایمنی و دوام مواد مورداستفاده در کاتد بوده و همچنین در حال کاهش هزینه‌های تولید باتری است.»

کاتدهای حاوی کبالت، منگنز و نیکل به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. شرکت‌ها علاقه‌مند به افزایش میزان نیکل برای بالا بردن توان باتری و کاهش میزان کبالت به دلیل مسائل ایمنی هستند. افزایش نیکل و تولید کاتد غنی از نیکل به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ایمنی و دوام باتری را نیز ارتقاء دهند. هرچند پودر شرکت نانووان از این فرمول متفاوت بوده و راهبرد نوآورانه‌ای در آن اتخاذ شده تا قیمت کاهش یافته و دوام بیشتر شود.

این شرکت از نانوذرات و نانوساختارهای لایه‌ای در کاتد حاوی کبالت، منگنز و نیکل استفاده کرده است که این کار موجب بهبود عملکرد باتری یون‌لیتیم شده و قیمت آن را کاهش می‌دهد. پیش‌ماده‌های این فناوری ترکیبی از چند فلز نیکل، کبالت و منگنز است که در دمای بالا درون کوره ترکیب می‌شوند. نانووان از راهبرد متفاوتی استفاده می‌کند تا بتواند لیتیم را به دیگر پیش‌ماده‌ها و فلزات اضافه کند. با این فناوری دیگر نیازی به استفاده از آسیاب و سایش نیست و می‌تواند فرآیند گرمادهی را کوتاه کند و در نهایت فرآیند تولید ساده‌تر شود.