استارت‌آپی که به دنبال تولید گرافن از پسماند موادغذایی است

استارت‌آپی که به دنبال تولید گرافن از پسماند موادغذایی است

یک استارت‌آپ فعال در حوزه تولید نانومواد، قصد دارد که پس از تولید محلول گرافنی پایدار به سراغ تولید گرافن از پسماندهای مواد غذایی برود.

یک‌استارت‌آپ فرانسوی موفق به ارائه گرافن سیال با کیفیت بالا شده که می‌توان از آن در بخش مدیریت گرما، افزایش مقاومت مواد و تقویت ساختار استفاده کرد. برخلاف محلول اکسیدگرافن، این محصول شرکت کربن واترز (Carbon Waters) صددرصد خالص بوده و پایدار است. این ماده برای استفاده در بخش تحقیقات و صنعت، ایمن است.

آلبان چسنیو از بنیان‌گذاران این شرکت می‌گوید: «کربن واترز شرکتی نوپا در حوزه مواد شیمیایی است که روی تولید محصولات گرافنی تمرکز دارد و محصول ما بر پایه سیال بوده و دیگر نگرانی درباره نانوپودر در این محصول وجود ندارد. من مخترع این فناوری نیستم، من در یک شرکت مشاوره متخصص در حوزه فناوری و نوآوری کار می‌کردم که به روش تولید گرافن علاقه‌‌مند شدم، از این رو اقدام به تولید گرافن کردم. سپس به این فکر افتادم که طول عمر و زمان نگهداری این محصولات گرافنی را افزایش دهم که برای این کار استارت‌آپ کربن واترز راه‌اندازی شد. در واقع ما برای تولید محصول جدید، شرکت تاسیس نکردیم بلکه ما محصولی داشتیم که به دنبال بهترین راه برای استفاده از این محصول بودیم که این شرکت تاسیس شد.»

وی می‌افزاید: «یکی از ویژگی‌های این استارت‌آپ این است که محصولی عاری از مواد سمی ارائه کند در حالی که بیشتر پوشش‌هایی که در حال حاضر استفاده می‌شود دارای مواد سمی است. از این رو اقدام به تولید گرافن زیست‌تخریب‌پذیر کردیم که عاری از سم بوده و برای محیط‌زیست و انسان خطر ندارد.

بنیان‌گذار استارت‌‌آپ کربن واترز در پاسخ به این سوال که بزرگ‌ترین چالش شما چه بوده می‌گوید: «چالش اصلی ما این است که بتوانیم حجم تولید را در اسرع وقت بالا ببریم و از آنجا که این فناوری جدید است ما باید ابتدا به درک صحیحی از همه پارامترهای فرآیند برسیم. هم‌اکنون در حال ساخت راکتور بزرگی هستیم که این به معنای هزینه بیشتر و نیاز به تخصص بیشتر است. در واقع اکنون به مهندسان شیمی متخصص نیاز داریم که این نیز یک چالش است.»

وی در پایان اعلام کرد که به دنبال تولید گرافن از پسماندهای مواد غذایی است و همچنین تلاش دارد تا از این پسماندها روغن نیز بگیرد.