نشست مشترک ستاد نانو با شرکت‌های فعال در صنعت مواد شوینده و پاک‌کننده

نشست مشترک ستاد نانو با شرکت‌های فعال در صنعت مواد شوینده و پاک‌کننده

با حضور ۱۰ شرکت فعال در حوزه تولید مواد شوینده و پاک‌کننده در ستاد توسعه فناوری‌نانو، پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجود در حوزه نانو برای ارتقاء این صنعت به نماینده شرکت‌ها معرفی شد. در پایان این نشست، موضوع انعقاد تفاهم‌نامه برای تسهیل همکاری میان این شرکت‌ها و ستاد نانو مطرح شد.

ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، دوشنبه ۴ شهریورماه ۹۸ میزبان نمایندگانی از شرکت‌های فعال در حوزه مواد شوینده و پاک‌کننده بود. مدیران عامل و مدیران تحقیق و توسعه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، شرکت صنایع توسعه بهشهر، شرکت صنایع هلدینگ شوینده، شرکت پاکسان، شرکت گلتاش، شرکت ساینا، شرکت پاکسان ایروان، شرکت آلی شیمی، شرکت کارآفرینان سبزخلیج‌فارس و شرکت مروارید هامون در این نشست حضور داشتند.

در این برنامه دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری‌نانو به تشریح پتانسیل‌ها و فرصت‌های فناوری‌نانو در حوزه‌های مختلف پرداخت و در ادامه شرکت‌های پارسا پلیمر شریف و شرکت پردیس پژوهان فناوران یزد به معرفی توانمندی‌های نانویی خود پرداختند. همچنین محصولات برخی از شرکت‌های نانویی نیز در این جلسه معرفی شد.

بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در حوزه فناوری‌نانو برای بهبود کیفیت محصولات شوینده و پاک‌کننده از جمله محورهای اصلی این جلسه بود. در بخشی از این جلسه به بررسی کاربرد فناوری‌نانو در شرکت‌های شوینده و پاک‌کننده معتبر جهان پرداخته شد تا مصداق‌های استفاده از فناوری‌نانو در صنعت مواد شوینده در سطح بین‌المللی مرور شود و شرکت‌های ایرانی بتوانند از این مصادیق ایده بگیرند.

در پایان جلسه موضوع عقد تفاهم‌نامه میان ستاد توسعه فناوری‌نانو و شرکت کارآفرینان سبزخلیج فارس مطرح شد تا فرصت همکاری میان ستاد با شرکت‌های فعال در صنعت مواد شوینده و پاک‌کننده در قالب این تفاهم‌نامه ایجاد شود.