آغاز تولید انبوه لباس‌های نانویی آنتی‌باکتریال

آغاز تولید انبوه لباس‌های نانویی آنتی‌باکتریال

شرکت نیکو تن‌پوش پس از دریافت گواهی‌نانومقیاس، تولید انبوه لباس‌های نانویی آنتی‌باکتریال را آغاز کرد. در حال حاضر این لباس‌ها آماده عرضه به بازار داخل هستند.

شرکت نیکو تن‌پوش، با سابقه بیش از دو دهه فعالیت در صنعت پوشاک، تولید انبوه لباس راحتی آنتی‌باکتریال نانویی خود را آغاز کرده است. علی مهرابی قراملکی؛ مدیرعامل شرکت نیکو تن‌پوش درباره این لباس‌های نانویی می‌گوید: «با آغاز تولید انبوه لباس‌های آنتی‌باکتریال نانویی، دو تُن از این محصولات تولید شده و آماده عرضه به بازار است. در این لباس‌ها از نانوساختارهای اکسیدروی برای ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال استفاده شده است. اکسیدروی نسبت به دیگر مواد و ترکیبات رایج برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال از مزیت‌هایی برخوردار است. برای مثال این ماده نسبت به نقره که رنگی است، کاملا سفید بوده و برای تولید لباس‌های سفید مشکلی ایجاد نمی‌کند. از سوی دیگر ایمنی نانوساختارهای اکسیدروی نسبت به مواد حاوی نقره بیشتر است.»

وی می‌افزاید: «به دلیل وجود استانداردهای سخت‌گیرانه در اروپا، ما که نگاه صادراتی به این محصولات داریم به دنبال فناوری بودیم که بتوانیم ملزومات صادرات به اروپا را به‌دست آوریم. در یکی از استانداردهای مهم اتحادیه اروپا برای ایجاد خواص آنتی‌باکتریال از اکسیدروی نام برده شده است از این رو ما از ابتدا به دنبال استفاده از این نانوساختار بودیم.»

مدیرعامل شرکت نیکو تن‌پوش می‌افزاید: «ما در بخش صادرات فعالیت‌های زیادی داشته‌ایم برای مثال پوشاک به عربستان صادر کرده‌ایم، از این رو برای محصولات نانویی نیز برنامه صادراتی درنظر داریم. یکی از ملزومات صادرات موفق، بسته‌بندی مناسب است به همین دلیل برای محصولات نانویی به دنبال بسته‌بندی‌های ویژه‌ای هستیم تا بتوانیم عرضه موفق‌تری در بازار داخل و خارج از کشور داشته باشیم. قصد داریم فناوری‌نانو را در محصولات دیگر نیز استفاده کنیم و در کوتاه مدت به دنبال استفاده از این فناوری در ۵۰ درصد از محصولات خود هستیم.»

شرکت نیکو تن‌پوش (سهامی خاص) در سال ۱۳۷۶ فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید لباس زیر آغاز کرد و در مدت زمانی کوتاه با توسعه کیفی و کمی محصولات خود و ارتقا آن به انواع لباس زیر، لباس‌های راحتی و جوراب و از سوی دیگر جلب رضایت و اطمینان مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی، توانست خود را به عنوان یکی از پیشروان این صنعت مطرح کند. این شرکت استاندارد ایمنی و بهداشت OHSAS 18001 را از کشور استرالیا دریافت کرده و در سال ۹۶ موفق به اخذ گواهینامه بین‌المللی استاندارد OEKO-TEX 100 از کشور سوئیس شده است که به صادرات محصولات این شرکت کمک شایانی کرده است. بیش از ۳۷ فروشگاه در سراسر کشور عرضه محصولات این شرکت را به عهده دارند.