صادرات لباس‌های تب‌نمای نانویی ایرانی

صادرات لباس‌های تب‌نمای نانویی ایرانی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومحصولات حوزه نساجی لباس‌های نانویی تب‌نمای خود را به کشورهای عراق، کویت و عمان صادر کرده است. این لباس‌ها از طریق فروشگاه اینترنتی این شرکت قابل تهیه است.

شرکت کاسپین جوراب اقدام به صادرات لباس تب‌نمای نوزاد حاوی نانوذرات با خاصیت آنتی‌باکتریال کرده است. این شرکت اخیرا گواهی‌نانومقیاس را نیز برای این محصول دریافت کرده است.

رحیم حجتی؛ مدیرعامل شرکت کاسپین جوراب می‌گوید: «سال جاری ۱۰۰ هزار یورو از این لباس‌های تب‌نما به کویت و ۳۰ هزار یورو نیز به عمان صادر کرده‌ایم. تعداد محدودی نیز در حد ۱۵ هزار دلار به عراق صادر شده است. البته این تازه اول کار است ما هنوز ظرفیت تولید محدودی داریم به طوری که روزانه ۶۰۰ دست از این لباس‌ها تولید می‌شود. به دنبال افزایش ظرفیت تولید این لباس‌ها هستیم تا بتوانیم بازار صادرات با توانمندی بالاتری توسعه دهیم.»

مهندس حجتی درباره این محصول می‌گوید: «تب در کودکان بسیار خطرناک بوده و در صورت کنترل نشدن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کودک وارد کند. از زمانی که کودک بیمار شده و دمای بدن او بالا می‌رود تشخیص زودهنگام تب ضروری است. ما اقدام به تولید پیراهن، کلاه و جوراب نانویی کردیم که تب‌نما است به این معنا که در صورت افزایش دمای بدن از ۳۷ درجه به بالا، شروع به تغییر رنگ می‌کند. در لباس‌های پسرانه رنگ لباس از آبی به سفید و در لباس‌های دخترانه از رنگ صورتی به سفید تغییر رنگ ایجاد می‌شود. با این کار والدین به سرعت متوجه بروز تب در فرزند می‌شوند و اقدامات پزشکی لازم برای کنترل تب صورت می‌گیرد. به دلیل وجود ترکیبات کیتوسان و سیلیکا، خواص آنتی‌باکتریال در این لباس‌ها ایجاد شده است.»

مدیرعامل شرکت کاسپین جوراب درباره توزیع این محصول در بازار داخل کشور می‌گوید: «در حال حاضر این محصول در برخی داروخانه‌های تهران توزیع شده که با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده است. این استقبال در کنار درخواست از خارج از کشور موجب شده ما در همین ابتدای تولید لباس‌های نانویی تب‌نما، به دنبال توسعه خط تولید این محصول باشیم.»

لازم به ذکر است که این شرکت فروشگاه اینترنتی به نام بیرانوشاپ راه‌اندازی کرده است تا از طریق این فروشگاه معرفی و توزیع محصولات به صورت مستقیم انجام شود و مصرف‌کننده بتواند به راحتی و بدون واسطه خرید خود را انجام دهد. کاسپین جوراب محصولات متنوعی دارد که از آن جمله می‌توان به جوراب‌های آنتی‌باکتریال، پیش‌بند چربی‌گریز و حوله‌های سوپرجاذب آنتی‌باکتریال اشاره کرد. پیش‌بند چربی‌گریز قابلیت دفع هرگونه چربی را با خاصیت آنتی‌باکتریال دارد که از تجمع میکروب پیرامون نوزاد جلوگیری می‌کند. حوله‌های سوپر جاذب با جذب سریع آب باعث طراوت و شادابی پوست می‌‌شود که از قابلیت جذب بسیار بالایی نسبت به حوله‌های موجود در بازار برخوردار است. این حوله با قدرت آنتی‌باکتریال از انتقال باکتری‌ها روی پوست جلوگیری می‌کند. در تولید این محصولات از نانوسیلیکا و نانوذرات کیتوسان استفاده شده است که این مواد نیز توسط خود شرکت کاسپین جوراب تولید می‌شود.