حضور چهار شرکت نانویی در حوزه رنگ و پوشش در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو

حضور چهار شرکت نانویی در حوزه رنگ و پوشش در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو

چهار شرکت نانویی در بخش رنگ و پوشش حضور خود را در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو نهایی کردند. نانو آریسا پوشش، شیلر فرآیند پارس، پاکان آتیه نانودانش و شرکت مهندسی شیمیایی و رنگسازی نیلی فام ری چهار شرکتی هستند که در بخش تولید محصولات رنگ و پوشش نانویی در نمایشگاه دوازدهم شرکت دارند.

نزدیک به چهل درصد از فروش محصولات فناوری نانو در سال گذشته مربوط به بخش نانوپوشش‌های سخت صنعتی بوده است و از این رو می‌توان حوزه پوشش را یکی از بخش‌های فعال فناوری‌نانو در کشور دانست. حضور در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو فرصت مناسبی برای صاحبان کسب‌وکار است تا با دستاوردها و توانمندی‌های ایرانی در حوزه نانوپوشش آشنا شوند.

شرکت شیلر فرآیند پارس سال گذشته حضور پررنگی در نمایشگاه فناوری‌نانو داشت به طوری که نانوپوشش‌های شرکت شیلر فرآیند پارس در ۴ محصول خانه نانو مورد استفاده قرار گرفت. دامنه استفاده از نانوپوشش‌های این شرکت در صنعت در حال افزایش بوده و علاوه بر ماشین لباس‌شویی، یخچال، رادیاتور و پکیج از این نانوپوشش در بخاری‌های گازی و کولرها نیز استفاده می‌شود. این نانوپوشش‌ها میان زیرلایه و رنگ قرار می‌گیرد تا چسبندگی و دوام رنگ را روی سطح افزایش دهد. شیلر فرآیند پارس در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو نیز به دنبال معرفی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه نانوپوشش است.

با گذشته سه سال از راه‌اندازی شرکت نانو آریسا پوشش، این شرکت دستاوردهای قابل توجهی در حوزه نانوپوشش به دست آورده است به طوری که استفاده از فناوری این شرکت بهبود صد و پنجاه درصدی عملکرد رنگ‌های ضدخوردگی را در پی داشته است. شرکت نانو آریسا پوشش با هدف افزایش سبد محصولات نانویی خود تحقیقات خود را به منظور تولید نانورنگ‌های ضدخراش، نانورنگ‌های مقاوم در برابر اشعه فرابنفش و نانورنگ‌های آنتی استاتیک آغاز کرده و پیگیری می‌کند.

پاکان آتیه نانو دانش در حوزه عایق‌های مبتنی بر هواژل فعالیت دارد، محصولاتی که دارای قابلیت‌های ویژه‌ای بوده که این قابلیت‌ها باعث ایجاد محصولی متمایز در مقایسه با عایق‌های رایج در بازار شده است. این شرکت از فناوری بومی شده منحصربه‌فرد تولید هواژل‌های سیلیکایی در مقیاس صنعتی و در انواع گوناگون گرانول، پودر، بلنکت، نانوکامپوزیت‌ها با کیفیت بالا با قابلیت رقابت کامل با نمونه‌های خارجی استفاده می‌کند.

شرکت مهندسی شیمیایی و رنگسازی نیلی فام ری یکی از شرکت‌های نام‌آشنا در حوزه رنگ است. نانوفام سخت‌کننده سطح، نانوفام خودتمیزشونده، نانوفام عایق حرارت و نانوفام ضدآب از جمله محصولات این شرکت در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو است.

لازم به ذکر است دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو از ۱۸ تا ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۸ در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.