حضور هفت شرکت نانویی صنعت کشاورزی و بسته‌بندی در نمایشگاه نانو

حضور هفت شرکت نانویی صنعت کشاورزی و بسته‌بندی در نمایشگاه نانو

شرکت فناوری نانو رسیس، سبز محیط نانو ارس، تولیدی صنعتی دکاموند، بسپار پیشرفته شریف، مانا پاک دانا و شرکت رایان زرین سینا به همراه کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی از جمله فعالان حوزه صنعت کشاورزی هستند که در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو حضور خواهند داشت.

هفت شرکت نانویی فعال در حوزه تولید محصولات کشاورزی و بسته‌بندی حضور خود را در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو قطعی کردند.

فناوری نانو رسیس یکی از شرکت‌هایی است که کود نانوارگانیک تولید می‌کند. این شرکت که فعالیت خود را از سال ۹۰ آغاز کرده، در سال ۹۴ تولید انبوه نانوکودهای خود را در زنجان آغاز کرده است.

شرکت سبز محیط نانو ارس در منطقه آزاد ارس در حوزه تولید کیسه‌های پلاستیکی به روش فیلم کشی در حال فعالیت است. این شرکت انواع کیسه‌های پلاستیکی مقاوم، کیسه‌های زیست‌تخریب‌پذیر و مقاوم و همچنین کیسه‌های زباله بیمارستانی آنتی‌باکتریال تولید می‌کند.

شرکت تولیدی صنعتی دکاموند یکی از شرکت‌های تولیدکننده انواع پارچه‌ها و محصولات پلاستیکی است که ژئوممبران آنتی‌باکتریال خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کند.

بسپار پیشرفته شریف تولیدکننده مواد کامپوزیتی و پلیمری بوده که فیلم نانوکامپوزیتی پلی‌اتیلن-کلی با خاصیت کاهش عبورپذیری اکسیژن و فیلم پلی‌اتیلنی با خاصیت آنتی‌باکتریال (Polysharif AB) را برای علاقه‌مندان در نمایشگاه عرضه می‌کند.

مانا پاک دانا یک شرکت پیشرو و نوآور در حوزه ارائه فناوری‌های نوین پلیمری در صنعت کشاورزی است. در حال حاضر شرکت مانا پاک دانا در حوزه بسته‌بندی‌های افزایش دهنده زمان ماندگاری محصولات کشاورزی فعالیت دارد.

شرکت رایان زرین سینا تولیدکننده نانوپودر خوراک کشنده موش است. براساس ادعای تولیدکننده، این محصول فاقد هرگونه سموم شیمیایی خطرناک برای انسان، محیط زیست، دام، طیور، خاک، گیاه و سایر جانداران بوده و مصرف‌کننده می‌تواند این نانوپودر را با اطمینان خاطر مورد مصرف قرار دهد.

کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی نیز توانمندی‌ها و دستاوردهای خود را در صنعت کشاورزی در دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو عرضه می‌کند.

لازم به ذکر است دوازدهمین جشنواره فناوری‌نانو ۱۸ الی ۲۱ مهر ماه ۱۳۹۸ در سالن خلیج‌فارس و ملل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.