تصفیه آب روستاییان خوزستان با استفاده از سامانه تصفیه آب نانویی

شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر صاحب فناوری نانوکویتاسیون، سامانه تصفیه آب برای روستاییان خوزستان راه‌اندازی کرده است. این سامانه می‌تواند آب با کیفیت بالاتر در اختیار مردم روستاها در این استان قرار دهد.

با توجه به ضرورت تولید آب آشامیدنی منطبق با شرایط استاندارد، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با همکاری شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر سامانه تصفیه آب برای روستاییان خوزستان راه‌اندازی کرده است. وجود شوری در آب شبکه روستاییان خوزستان مشکلاتی برای مردم این منطقه ایجاد کرده است که بعضا آن‌ها را مجبور کرده تا از طریق سسیستم اسمز معکوس اقدام به تهیه آب آشامیدنی به صورت گالنی کنند. با نصب این پکیج آب این روستاها و روستاهای اطراف با استفاده از فناوری EC تصفیه شده که کیفیت بالایی دارد. شرکت پیام‌آوران نانوفردانگر با استفاده از نانوکویتاسیون تولید انواع نانوامولسیون‌ها را توسعه بخشیده است. این روش که سازگار با محیط‌زیست، امن و آسان است مناسب برای پاسخگویی به نیازهای صنعت در عصر جدید خواهد بود.

این سامانه مجهز به جاذب‌های مبتنی بر فناوری‌نانو است که امکان حذف فلزات سنگین با قیمت پایین را فراهم می‌کند. این جاذب‌ها دو مزیت عمده دارند اول اینکه نیاز به تنظیم pH ندارند در نتیجه بی‌نیاز از مواد افزودنی هستند و دومین مزیت آن‌ قدرت جذب بالای آن‌ها است در نتیجه با این دو مزیت هزینه فرآیند به شدت کاهش می‌یابد.

این اولین پروژه شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر نیست، اولین تجربه شهری این شرکت چند سال قبل با ظرفیت ۳۵۰۰ مترمکعب در اردبیل انجام شد، پس از آن نیز با استفاده از جاذب‌های نانویی سامانه‌هایی در روستاهای مختلف کرمان نصب و راه‌اندازی شد. شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر چند ماه قبل با انعقاد قراردادی به ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال، سامانه‌های تصفیه آب برای ۵ شهر استان کرمان نصب و راه اندازی کرد. با اتکا به این تجارب و عملکرد، شرکت آبفا اجرای این پروژه را به شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر سپرده است.

شرکت پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر فناوری خود را در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو در غرفه تبادل فناوری در میان ۳۹ محصول موفق در سال ۹۸ برای بازدید علاقه‌مندان عرضه می‌کند.