دکتر طهرانچی؛ ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تجاری‌سازی تأکید کرد

دکتر طهرانچی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در سومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو و در بازدید از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن ملل برگزار می‌شد بر لزوم امر تجاری‌سازی اصولی تأکید کرد.

دکتر طهرانچی به لزوم نگاهی روش‌مند به بحث تجاری‌سازی تأکید کرد و گفت: «اگر ما روش‌مند به تجاری‌سازی نگاه نکنیم، هیچ‌وقت تجاری‌سازی رخ نمی‌دهد. آن چیزی که تاکنون مشکل کشور بوده است، عدم وجود روش‌هایی با نگاه تجاری‌سازی است.»

او با اشاره به مسیری که نانوفناوری تا به امروز طی کرده می‌گوید: «با نگاه به مسیری که نانوفناوری در ایران طی کرده، متوجه خواهیم شد که نانوفناوری در ابتدا جنبه حمایتی از دانش داشت و بعد تجهیزاتی شد. اما حالا باید توجه داشت که با برنامه‌های پیش رو به منظور تجاری‌سازی محصولات، خودمان یک مصرف‌کننده بزرگ هستیم. در پژوهشگاه به این سمت حرکت می‌کنیم که بتوانیم مجموعه تولید مواد آزمایشگاهی را داشته باشیم. به هر حال، چند ده هزار دانشجوی ارشد علوم پایه و فنی و مهندسی به نانو نیاز دارند. ما خودمان یک بازار مفید برای این محصولات هستیم و قرار نیست منتظر کسی دیگر باشیم».

طهرانچی، در ادامه نقش دانشگاه آزاد اسلامی را در تجاری‌سازی در بخش فناوری‌نانو بدون انکار دانست و تأکید کرد که هم پژوهشگاه در حلقه آزمایشگاه خود و معاونت فناوری نوآوری هم برای رساندن محصولات به بازار فعالیت می‌کنند تا در این میان بتوانند باری را از دوش کشور بردارند و امیدواریم مجموعه اقداماتی که صورت می‌گیرد بتواند در بخش تجاری‌سازی گام‌های مؤثری برداشته شود.