توسعه محصولات حاوی کانابینوئید با نانوذرات و نانوالیاف

توسعه محصولات حاوی کانابینوئید با نانوذرات و نانوالیاف

شرکت امسی‌تیسی دستاوردهای تازه‌ای را در حوزه تولید محصولات حاوی کانابینوئید با استفاده از نانوذرات و نانوالیاف به‌دست آورده است. این شرکت در حال ثبت پتنت‌های مربوط به این فناوری است.

شرکت امسی‌تیسی (MCTC) آخرین تلاش‌ها و فعالیت‌های خود را در بخش رهایش کانابینوئید با استفاده از نانوذرات پلیمری و نانوالیاف تشریح کرد. این شرکت قراردادی با سازمان‌های تحقیقاتی (CRO) منعقد کرده است که بتواند دستاوردهای تازه‌ای در بخش علم نانو کانابینوئید و تولید محصول از این ماده به‌دست آورد. امسی‌تیسی قصد دارد تا محصولات مختلفی را با توانایی فعالیت زیستی بالا ایجاد کند. این شرکت وارد همکاری مشترک با شرکت کانابیس ‌نانوساینس شده است و این پایه اولین پتنت این شرکت بوده که روی یک فیلم تقویت شده با نانوذرات است، نانوذراتی که قابل حل شدن و خوراکی بوده و می‌توان با استفاده از آن کانابینوئید را به همراه ویتامین‌ها و مواد فعال شده وارد بدن کرد. دومین پرونده پتنت این شرکت براساس تحقیقات انجام شده با شرکت کانابیس نانوساینس در حال طی مراحل ثبت است؛ این پتنت نیز به نانوذرات پلیمری اختصاص دارد. در این پتنت روی نوعی از نانوذرات کانابینوئید ترکیب شده با پلی‌اتیلن گلیکول توکوفریل تاکید شده است، ماده‌ای که به TPGS شهرت داشته و به‌عنوان یک ماده افزایش‌دهنده فعالیت زیستی بر پایه روغن آفتابگردان ساخته می‌شود.

آرمان طباطبایی؛ مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «برنامه تحقیق و توسعه ما به‌طور عمده روی روش‌های انتقال کانابینوئید در بدن تمرکز دارد، روش‌هایی که در آن‌ها از نانوذرات و نانوالیاف استفاده می‌شود و فرمولاسیون‌های منحصربه‌فردی در آن‌ها به کار رفته است. برخی از این مواد حاوی TPGS هستند. هر چند ما شرکت کوچکی هستیم اما برخی تحولات انجام شده در حوزه رهایش کانابینوئید در مرز دانش است. ما قصد داریم از طریق چندین پتنت دیگر مالکیت فکری دستاوردهای خود را حفظ کنیم.»

این شرکت به تازگی اعلام کرده که موفق شده تا ذرات کانابینوئید را در مقیاس نانومتری با/بدون زیست‌فعال کننده TPGS تولید کند. کار روی اشکال دیگری از این فناوری و فرمولاسیون‌های دیگر از نانوذرات در حال انجام است.