کفی‌های نانویی، مراقب کف پای شما است!

کفی‌های نانویی، مراقب کف پای شما است!

شرکت امین صوت اقدام به طراحی و تولید کفی‌های سیلیکونی آنتی‌باکتریال مبتنی بر فناوری نانو کرده است که می‌توان از آن برای مقابله با آسیب‌های وارد شده بر بدن استفاده کرد.

این کفی‌های  نانویی موضعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند با تکیه بر انعطاف بسیار زیاد ساختار مواد سیلیکونی، فشار وارده بر پاشنه پا را بکاهد و همچنین به‌عنوان نوعی ضربه‌گیر پاشنه پا عمل کند و آسیب‌های ضرباتی که از طریق پاشنه پا به مچ پا، زانوها و کمر وارد می‌شود را کاهش دهد. از دیگر مزیت‌های کفی‌های سیلیکونی موضعی قابل شستشو بودن، قابل تعویض بودن اجزا آن، امکان استفاده از انواع محدب یا معقر در آن برای مبتلایان به خار پاشنه شدید است. همچنین به واسطه استفاده از فناوری نانو در تولید این کفی سیلیکونی، مواد اولیه محصول خاصیت آنتی‌باکتریال پیدا کرده و از بوی نامطبوع پا جلوگیری می‌کند.

یکی از شایع‌ترین مشکلات که به دلیل استفاده از کفش‌های نامناسب به وجود می‌آید، خار پاشنه است. طبق تحقیقات حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور از درد پاشنه رنج می‌برند که حدود ۶۰ درصد از این افراد دچار مشکل خار پاشنه هستند و بیش از ۸۰ درصد این افراد با پوشیدن کفی‌های مناسب می‌توانند مشکل خود را برطرف یا کمتر کنند.

در تولید این کفی سیلیکونی موضعی نانو، در مرحله اول، پودر پی‌وی‌سی با پلاستیسایزر و نانومواد در میکسر مخلوط شده و پس از اکسترودر شدن به صورت گرانول مواد اولیه کفی تولید می‌شود. در مرحله بعد و پس از فرآوری نیز گرانول‌های حاوی مواد نانو آنتی‌باکتریال با استفاده از دستگاه قالب‌گیری شده و پس از مونتاژ و بسته‌بندی محصول آماده ارائه خواهد بود.

کفی‌های سیلیکونی این شرکت، از نظر تأثیرگذاری بر قوس پا مزیت‌ جالب توجهی دارد. در یک جعبه از محصولات این شرکت، ۸ قوس با ارتفاع‌های متفاوت وجود دارد که افراد، اعم از کسانی که کف پای صاف دارند تا کسانی که گودی بیش از حد کف پا دارند، پس از تهیه محصول می‌توانند براساس قوس پای خود آن را تنظیم کرده و از آن استفاده کنند. در مقایسه با محصولاتی که برای کف پای صاف ساخته شده، محصولات شرکت امین صوت از این مزیت برخوردار هستند که قوس‌های قابل تغییر داشته و به راحتی قابل تنظیم برای هر قوس پایی بوده و از این رو می‌توان از آن برای افراد با قوس‌های متفاوت استفاده کرد.

این شرکت تأییدیه‌هایی از ستاد توسعه فناوری نانو، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و گیلان برای این محصول دریافت کرده است. گفتنی است شرکت تولیدی امین صوت از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۷۰ اقدام به طراحی و تولید محصولاتی کرده که واردات آن‌ها به داخل کشور تحریم شده است یا با توجه به قیمت، واردات آن به کشور امکان‌پذیر نیست.