استفاده از رنگ‌ نانویی در بیمارستان کسری تهران

استفاده از رنگ‌ نانویی در بیمارستان کسری تهران

بیمارستان کسری برای بهبود کیفیت اتاق آنژیوگرافی خود از رنگ‌های آنتی‌باکتریال نانویی استفاده کرده است. این رنگ‌ که رنگ‌ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال نانویی است توسط شرکت دانش‌بنیان رنگین نانوساختار تولید شده و شرکت کارنو صنعت به عنوان پیمانکار بیمارستان، این رنگ‌ها را در اتاق آنژیوگرافی استفاده کرده است.

مهدی رحمانی؛ مدیرعامل شرکت رنگین نانوساختار درباره این طرح می‌گوید: «بیمارستان کسری برای پوشش‌دهی فضای ۲۰۰ مترمربع اتاق آنژیوگرافی از رنگ‌های پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال نانویی شرکت رنگین نانوساختار استفاده کرده است.»

دکتر رحمانی درباره چگونگی آشنایی این بیمارستان با رنگ‌های نانویی این شرکت گفت: «شرکت پیمانکار بیمارستان از طریق تبلیغات در سایت با این محصول آشنا شده‌، البته یکی از مصرف‌کنندگان دیگر این فناوری نیز این محصول را به آن‌ها معرفی کرده بود. برای خرید این محصول ظاهر پوشش، براقیت، صافی سطوح و مقاومت در برابر خراش توسط مسئولان این شرکت بررسی و برای خواص آنتی‌باکتریال نیز به مستندات ستاد نانواکتفا شد. در حال حاضر این رنگ‌ها مورداستفاده قرار گرفته شده و برای صد مترمربع دیگر نیز سفارش رنگ داده شده است.»

به گفته مدیرعامل شرکت رنگین نانوساختار این محصول توانایی از بین بردن باکتری‌ها روی سطوح را تا نزدیک صددرصد دارد. این محصول برای پوشش‌دهی کلیه سطوح بیمارستانی از جمله دیوار، تخت، کمد و تجهیزات مختلف قابل‌استفاده است.

رحمانی می‌افزاید: «از ابتدای سال تاکنون  ۲۰۰ میلیون تومان فروش این رنگ‌ها در بازار داخل کشور انجام شده است. البته برای صادرات نیز فعالیت‌هایی صورت گرفته به طوری که در حال رایزنی برای انعقاد قرارداد راه‌اندازی خط تولید در کشور عمان و آذربایجان هستیم. امیداوریم که تا پیش از پایان سال بتوانیم این قراردادها را نهایی کنیم.»