مسابقه ملی فناوری نانو؛ از رقابت علمی تا راه‌اندازی کسب‌وکار نانویی

مسابقه ملی فناوری نانو؛ از رقابت علمی تا راه‌اندازی کسب‌وکار نانویی

دهمین دوره از مسابقه ملی فناوری نانو تیرماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد و برگزیدگان این مسابقه می‌توانند با شرکت در برنامه نانواستارت‌آپ، ایده‌های فناورانه خود را توسعه دهند و در این راه از حمایت‌های مادی و معنوی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برخوردار شوند.

مسابقه ملی فناوری نانو بزرگ‌ترین رقابت علمی با موضوع فناوری نانو در میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند است که هرساله توسط بنیاد آموزش فناوری نانو (بخش ترویج دانشجویی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو) برگزار می‌شود؛ هدف از برگزاری مسابقه ملی نانو، افزایش آشنایی دانشجویان و محققان با فناوری نانو، گسترش آموزش فناوری نانو در سطح دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی – آموزشی کشور، شناسایی نخبگان نانویی و برترین‌های این حوزه از فناوری، حمایت از آن‌ها و جهت‌دهی به فعالیت‌های آموزشی-پژوهشی و حمایت‌های تشویقی اختصاص یافته است.

پس از گذشت یک دهه از برگزاری اولین مسابقه ملی نانو، دهمین دوره از این مسابقه در یک مرحله و در قالب آزمونی چهارگزینه‌ای طراحی شده است. این مسابقه به صورت حضوری و در حوزه‌های برگزاری آزمون در سراسر کشور، در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

برگزیدگان دهمین مسابقه ملی از جوایز زیر بهره‌مند خواهند شد:

– کسب مجوز حضور در برنامه توسعه فناوری نانواستارت‌آپ

– کسب امتیاز نخبگی از طرف بنیاد ملی نخبگان

– اهدای بیش از ۱۰۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی و گرنت پژوهشی

– سهمیه سفر عمره و عتبات

– اهدای مدال طلا، نقره و برنز مسابقه ملی فناوری نانو

– مجوز حضور در مصاحبه آزمون توانمندی تدریس

نانواستارت‌آپ یکی از برنامه‌های حمایتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که توسط بنیاد آموزش فناوری نانو و با هدف رشد و پرورش تیم‌های فناور توانمند و رساندن ایده‌های مبتنی بر فناوری نانو به محصول اولیه، در قالب برنامه‌ای یک‌ساله اجرا می‌شود. این برنامه تمامی تسهیلات مادی و معنوی موردنیاز یک تیم برای توسعه ایده خود تا رسیدن به نمونه اولیه تأمین خواهد کرد و در نهایت تیم را به سایر برنامه‌های حمایتی، سرمایه‌گذار یا مشتری متصل می‌کند. هدف این برنامه حمایت از تیم‌های فناور است و رویکرد رقابتی در آن حاکم نیست. کلیه تیم‌های علاقه‌مند می‌توانند مسیر رشد خود را به کمک نانواستارت‌آپ شناسایی کنند و استارت‌آپ خود را توسعه دهند.

لازم به ذکر است، تنها راه ورود به برنامه نانواستارت‌آپ، شرکت در مسابقه ملی فناوری نانو و کسب امتیاز لازم است؛ در واقع حداقل یکی از اعضای استارت‌آپ باید جزو افرادی باشد که شرایط ورود به نانواستارت‌آپ را کسب کرده‌اند.

گفتنی است، ثبت‌نام مسابقه ملی فناوری نانو آغاز شده است و علاقه‌مندان تا اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند در این رقابت علمی ثبت‌نام کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در مسابقه ملی می‌توانید به سایت آموزش فناوری نانو edu.nano.ir مراجعه کنید یا با دبیرخانه مسابقه به شماره ۶۶۵۱۰۱۳۲-۰۲۱ و ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۶۲ تماس حاصل فرمایید.