کیت‌های تشخیص طبی از نانوذرات طلای ایرانی استفاده می‌کنند

کیت‌های تشخیص طبی از نانوذرات طلای ایرانی استفاده می‌کنند

با توجه به خلوص بالا و قیمت مناسب، از نانوذرات طلای شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا در تولید کیت‌های تشخیص طبی استفاده می‌شود.

شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا با تولید و عرضه نانوذرات طلا، بخشی از نیاز بازار داخل کشور را به این نانوذرات تامین‌ می‌کند. به گفته مدیرعامل این شرکت، در حال حاضر از نانوذرات طلای شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا در تولید کیت‌های تشخیص طبی استفاده می‌شود.

ابراهیم اکبرزاده، مدیرعامل شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا، می‌گوید: «مهندسی پایدار ابتکار آرمینا یک شرکت دانش‌بنیان نانویی است که کار خود را از پارک فناوری پردیس آغاز کرده است. این شرکت فعالیت اصلی خود را از سال ۹۶ شروع کرده و در حال حاضر نانومواد مختلفی را در لیست محصولات خود دارد. شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا با هدف فعالیت در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر کار خود را آغاز کرد، اما در حال حاضر تمرکز جدی روی تولید و عرضه نانومواد به بازار دارد.»

مهندس اکبرزاده می‌گوید: «در حال حاضر ۱۴ نانوماده را در لیست محصولات عرضه شده به بازار داریم که برای تمامی این محصولات به منظور گرفتن گواهی‌نانومقیاس اقدام شده و چندی پیش گواهی‌نانومقیاس برای نانوذرات طلا دریافت شد. امیدوارم به زودی برای باقی محصولات نیز این گواهی‌نامه صادر شود. هرچند ما تجاری‌سازی این نانومواد را آغاز کرده و در حال حاضر فروش آن‌ها انجام می‌شود.»

وی درباره بازار نانوذرات طلا می‌گوید: «نانوذرات طلا به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارند. پزشکی و سلامتی یکی از مهم‌ترین این کاربردها است. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ این نانوذرات موجب شده تا بتوان از آن‌ها در بخش‌های مختلف حوزه سلامت استفاده کرد. کیت‌های تشخیص پزشکی یکی از کاربردهای این نانوذرات است که ما مشتریانی از این بخش برای نانوذرات طلا داریم و در حال حاضر از نانوذرات طلای شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا در ساخت این کیت‌ها استفاده می‌شود. البته بخش پژوهشی و دانشگاهی نیز از نانوذرات طلای ما استفاده می‌کند و مقالات متعددی با استفاده از این نانوذرات به چاپ رسیده است.»

شرکت مهندسی پایدار ابتکار آرمینا قیمت پایین و خلوص بالا را دو مزیت اصلی این نانوذرات می‌داند. وی درباره بازاریابی محصولات این شرکت می‌گوید: «علاوه بر تبلیغات و شرکت در نمایشگاه، ما از طریق پایگاه اینترنتی شرکت تلاش داریم تا محصولات را به مشتریان معرفی و عرضه کنیم. فعالیت‌هایی نیز برای صادرات انجام شده است، با یک شرکت عمانی در حال مذاکره هستیم و یک شرکت ترکیه‌ای نیز به دنبال عقد قرارداد برای صادرات این محصولات به بازار اتحادیه اروپا است.»