نتایج مثبت آزمون‌های انجام شده روی باتری حاوی آئروژل گرافنی

نتایج مثبت آزمون‌های انجام شده روی باتری حاوی آئروژل گرافنی

زنگرافن با همکاری مرکز هوافضای آلمان نتایج مثبتی از آزمایش‌های انجام شده روی باتری حاوی آئروژل گرافنی دریافت کرده است. این نتایج می‌تواند مسیر ساخت باتری‌های نانویی کاراتر را تسهیل کند.

شرکت زنگرافن (ZEN Graphene) به همراه مرکز هوافضای آلمان موسوم به DLR نتایج مربوط به آزمون‌های انجام شده روی باتری را ارائه کرد. زنگرافن نتایج دلگرم‌کننده‌ای از برنامه تولید باتری به‌دست آورده است، برنامه‌ای که به رهبری لوکاس بیچلر از دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شده است.

این مجموعه یک ماده آندی کامپوزیتی بوده که جنس آن از آئروژل گرافنی است و در آن اکسیدگرافن احیا شده و گرافن شرکت زنگرافن استفاده شده است.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که حضور مقادیر نسبتا کم در حد کمتر از ۵ درصد وزنی از گرافن می‌تواند منجر به تولید آندی با ظرفیت دشارژ ویژه منحصربه‌فرد شود. بهترین نتایج اولیه با بارگذاری دو درصد وزنی گرافن پخش شده در آئروژل به‌دست آمده است که منجر به تولید آندی با ظرفیت تخلیه اولیه ۲۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت بر گرم و ظرفیت تخلیه ۱۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت پس از ۵۰ چرخه در ظرفیت جریان ۱۸۶ میلی‌آمپر در ساعت شده است.

اعتقاد بر این است که این نتایج بهتر از نتایجی است که تاکنون در مقالات برای باتری‌های آئروژل گرافنی گزارش شده است. DLR و زنگرافن پوستری از نتایج این کار را در فروم‌ باتری برلین در ژانویه ۲۰۲۰ ارائه کردند.

آئروژل حاوی گرافن وزن و قیمت کمی داشته و می‌تواند عملکرد بالایی در ذخیره‌سازی انرژی داشته باشد. DLR برای دریافت حمایت مالی از انجمن هلموتز اقدام کرده است تا بودجه فدرال را از این انجمن برای ایجاد آزمایشگاه جدید نوآوری هلموتز دریافت کند.

زنگرافن نیز قصد دارد تا همکاری خود را با DLR ادامه دهد تا با همکاری این شرکت بتواند در زمینه تولید باتری حاوی آئروژل گرافنی و دیگر محصولات مبتنی بر گرافن فعالیت کند.

فرانسیس دوبه مدیرعامل شرکت زنگرافن می‌گوید: «کار ما با تیم DLR منجر به تحقیقات بسیار امیدوارکننده‌ای شده‌است و ما مشتاقانه منتظر ادامه این تحقیقات هستیم تا در مرکز جدید آزمایشگاه نوآوری هلمولتز این کار ادامه یابد.»