با اسپری آبگریز کننده شیشه، در روزهای بارانی ایمنی برانید!

با اسپری آبگریز کننده شیشه، در روزهای بارانی ایمن برانید!

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، اسپری آبگریزکننده حاوی نانوذرات به بازار عرضه کرده است که با ایجاد پوشش آبگریز روی سطح شیشه، دید بهتری را برای رانندگان به ارمغان می‌آورد.

شرکت هومان شیمی پارس، محلولی به بازار عرضه کرده است که با استفاده از نانوذرات موجب ایجاد پوشش آب‌گریز بر روی شیشه  شده، به دید بهتر راننده در روزهای برفی و بارانی کمک شایانی می‌کند.  از این اسپری می‌توان برای شیشه خودرو، کاشی، سطوح سرامیکی و شیشه‌ای در خودرو، منازل، بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، هتل‌ها و فروشگاها استفاده کرد. استفاده از این اسپری دفعات شستشو را کاهش داده و سبب صرفه‌جویی در مصرف آب نیز می‌شود.

یکی از مشکلات رانندگی در هوای نامساعد و بارانی، خیس شدن شیشه و کاهش میدان دید است، که این نانومحصول می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

سید شمس‌الدین مصطفوی نسب، مدیرعامل شرکت هومان شیمی پارس درباره این محصول می‌گوید: «در حال حاضر ظرفیت سالانه تولید این محصول نانو در حدود ۱۰۰۰ تن در سال است که براساس سفارش مشتریان تولید و به بازار عرضه می‌شود.»

مهندس مصطفوی نسب می‌افزاید: «این محصول عملکرد بالایی در آبگریزی سطوح دارد بنابراین به شدت مورداستقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است به‌طوری که از کشورهای همسایه نیز مشتریانی برای این محصول داشته‌ایم.»

مدیرعامل شرکت هومان شیمی پارس از تولید این محلول آب‌گریز به دو صورت پایه آبی و پایه الکلی خبر داد و افزود: «‌در این محصول از نانوذرات سیلیس استفاده شده است که موجب رفتار آب‌گریزی در محلول می‌شود. استفاده از این اسپری آبگریز کننده موجب می شود که آب به صورت قطرات کروی شکل روی سطح شیشه غلتیده و به پایین شیشه سُر بخورند و در نتیجه هیچ دنباله‌ای از آب روی شیشه ایجاد نمی‌شود و همچنین گردوغبار روی شیشه را نیز از بین می‌برد. بنابراین استفاده از این محصول می‌تواند میزان شستشوی شیشه را کاهش داده و در نتیجه مصرف آب موردنیاز برای تمیز کردن شیشه را کم کند.»

به گفته مهندس مصطفوی نسب استفاده از این محصول موجب می‌شود تا زاویه تماس قطره آب روی سطح شیشه از ۴۳ درجه به بالای ۱۰۲ درجه برسد.

شرکت هومان شیمی پارس یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو بوده که علاوه بر تولید پاک‌کننده‌های سطوح گوناگون در هر دو زمینه صنعتی و خانگی، در بخش تولید خنک‌کننده های موتور خودروهای سبک (OAT)، خودروهای سنگین و فوق‌سنگین (HOAT) و تولید بازدارنده‌های (Inhibitors) خنک‌کننده‌ها فعالیت دارد.