ثبت پتنت نانوحباب غنی شده با حلقه‌های گازی سوپرشارژ

ثبت پتنت نانوحباب غنی شده با حلقه‌های گازی سوپرشارژ

شرکت اینسپایرد واترز (Inspired Waters) موفق به ثبت پتنتی در حوزه تصفیه آب و غنی‌سازی آب با نانوحباب‌ شده است. در این فناوری نانوحباب‌ها با حلقه‌های گازی سوپر شارژ غنی‌سازی می‌شوند که این کار اثربخشی بالایی در بخش تصفیه آب دارد.

با افزایش نیاز به فناوری‌های جدید برای تصفیه آب به‌منظور استفاده در صنعت، کشاورزی و مصارف آشامیدنی، فناوری جدیدی ارائه شده که می‌تواند به این نیازها پاسخ دهد.

به تازگی پتنتی در دفتر اختراعات آمریکا به ثبت رسیده که در آن از فناوری‌نانو استفاده شده است. فناوری نانوپلاسمید می‌تواند فراتر از نانوحباب رفته و حلقه‌های گازی بارداری را درون نانوحباب‌ها ایجاد کند. با توسعه این فناوری که طی چهار سال گذشته انجام شده است، اثربخشی تصفیه آب افزایش می‌یابد.

فناوری نانوحباب که به‌صورت سنتی در تصفیه آب استفاده می‌شود توانسته است اثر مهمی روی کنترل جلبک‌ها و تصفیه آب بگذارد. در حال حاضر، این فناوری نانوپلاسمید یا نانوحباب پرشده از گاز سوپرشارژ می‌تواند اثربخشی فناوری سنتی نانوحباب را بهبود دهد.

اولین کاربرد این فناوری در مرکز پزشکی واقع در ایروین کالیفرنیا انجام شد. در این مرکز بیماران در آب غنی شده با اکسیژن‌ نانویی غوطه‌ور می‌شوند. این غوطه‌وری برای بیماران بسیار ترمیم‌دهنده و مفید است. از این فناوری در یک استخر در انگلستان نیز استفاده شده است.

علاوه‌بر استفاده در کلینیک‌ها و استخرها، این فناوری در دو کارخانه تولید آب آشامیدنی در انگلستان استفاده شده است. استفاده از این فناوری در آب‌های آشامیدنی موجب نرم شدن آب شده که دلیل این امر، وجود نانوحباب‌های سوپرشارژ است که موجب بهبود کشش سطحی آب می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهای این فناوری برای کاهش علائم بیماری در ارتفاعات بالا است. در بخش کشاورزی نیز آزمایش‌هایی انجام شده است که نویدبخش رشد سریع گیاهان و افزایش ابعاد گیاه است. در برخی از مواد، استفاده از این فناوری موجب رشد سه برابری گیاه شده است. در بخش دامی نیز آب غنی شده با این فناوری می‌تواند تولید شیر را افزایش دهد و به حذف متان و کاهش آمونیاک تولید شده از گاوها کمک کند.