برگزاری رویداد بین‌المللی همتایابی در حوزه نانوالیاف

مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (آیکن) با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اقدام به برگزاری اولین رویداد بین‌المللی همتایابی در حوزه نانوالیاف کرد.

اولین رویداد بین‌المللی همتایابی در حوزه نانوالیاف با همکاری مشترک دانشگاه امیرکبیر و مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)، در تاریخ ۳ و ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

در راستای توسعه و ارتقای کیفیت این رویداد، پژوهشگران فعال و برجسته بین‌المللی در حوزه نانوالیاف شناسایی و به‌واسطه فراخوان به این نشست دعوت شدند. در مجموع بیش از ۴۰ طرح در حوزه نانوالیاف به دبیرخانه رویداد همتایابی رسید. تیم داوری مستقر در  ICAN تمامی طرح‌ها را  توسط کمیته علمی براساس معیارهایی همچون جامعیت فرایند، در دسترس بودن تجهیزات موردنیاز، قابلیت مقیاس‌پذیرکردن و افزایش مقیاس، بررسی تست‌ها و آنالیزهای موردنیاز و در دسترس بودن مواد اولیه موردارزیابی قرار داد و از این بین ۱۱ طرح به مرحله ارزیابی نهایی (فنی و اقتصادی) راه یافتند. در نهایت ۲ طرح با موضوعات ابرخازن نانولیفی و نانوکامپوزیت سلولز (Nano cell) به عنوان طرح برتر معرفی شدند.

نخستین روز رویداد به میزبانی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. در روز دوم شرکت‌کنندگان جهت آشنایی با مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی، میهمان ICAN بودند. در این روز علاوه بر آنکه از طرح‌های برتر تقدیر به عمل آمد، مدعوین با مدل‌های همکاری و حمایت‌های ICAN آشنا شده و در نهایت از مجموعه محصولات، دستگاه‌ها و تجهیزات مرکز بازدید کردند.