در خانه تکانی از محصولات نانو استفاده کنیم!

در خانه تکانی از محصولات نانو استفاده کنیم!

شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو برای کمک به خانه‌تکانی شب عید محصولات متعددی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند که به دلیل استفاده از فناوری‌نانو اثربخشی بالاتری نسبت به محصولات شوینده و پاک‌کننده رایج در بازار دارند.

خانه‌تکانی بخش جدایی‌ناپذیر ماه اسفند است و به سنت دیرین، ایرانیان با تمیز کردن خانه و کاشانه به استقبال نوروز می‌روند. در این میان فناوری‌نانو، محصولات متنوعی برای کمک به خانه‌تکانی شب عید دارد که در زیر به معرفی برخی از این محصولات پرداخته می‌شود.

شرکت کیمیا شیمی سهند محصولات متنوعی برای خانه‌تکانی دارد. محلول پاک‌کننده سطوح استیل، اسپری پاک‌کننده صفحات نمایش LED ,LCD، محلول پاک‌کننده چند‌منظوره و اسپری پاک‌کننده شیشه از جمله شوینده‌های مبتنی بر فناوری‌نانو هستند که این شرکت تولید و به بازار عرضه کرده است. البته شرکت کیمیا شیمی سهند محلول شوینده موتور و بدنه خودرو بدون استفاده از آب را نیز در سبد محصولات خود دارد که می‌تواند برای مصرف‌کنندگان جالب توجه باشد. نانومحصولات این شرکت به دلیل فرمولاسیون ویژه‌ای که دارند قدرت پاک‌کنندگی بالایی داشته و عاری از مواد شیمیایی خطرناک هستند در نتیجه به سطح آسیبی نمی‌رسانند.

شرکت نانوفراز سپاهان از دیگر تولیدکنندگان محصولات نانو است که برای خانه‌تکانی شب عید محصولات ویژه‌ای دارد. این شرکت اسپری آب‌گریز کننده برای سطوح فلزی، سطوح رنگ شده، شیشه، چوب، MDF ، سنگ، آجر، کاشی و سرامیک دارد. این اسپری‌های آب‌گریز کننده مانع از شوره‌ زدن و جذب آلودگی و پوسته پوسته شدن زیرلایه می‌شود و در مدت زمان کوتاهی خشک می‌شوند.

شرکت نانوپاد شریف نیز در بخش محلول‌های آب‌گریز کننده سطح فعالیت دارد. این شرکت اسپری آب‌گریز کننده سطوح فلزی، شیشه و سرامیک را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

شرکت ستاره تابان پاک سبد بزرگی از محصولات نانو برای خانه‌تکانی دارد. اسپری پاک‌کننده انواع شیشه، محلول پاک‌کننده سینک ظرفشویی، اسپری پاک‌کننده و براق‌کننده چوب، محلول پاک‌کننده چندمنظوره، اسپری پاک‌کننده صفحات نمایش، محلول زمین‌شوی، اسپری پاک‌کننده فرش و موکت، اسپری پاک‌کننده پارکت و اسپری پاک‌کننده چرم از جمله محصولات این شرکت هستند که می‌توانند در تمیز کردن منازل و ساختمان‌ها استفاده شوند. البته این شرکت محصولاتی نظیر اسپری پاک‌کننده بدنه خودرو، اسپری پاک‌کننده لاستیک، اسپری پاک‌کننده داشبورد و اسپری پاک‌کننده موتور خودرو را تولید می‌کند که در کنار خانه تکانی، می‌تواند برای تمیز کردن خودروها در تعطیلات نوروز مورد استفاده قرار گیرد. در محصولات ستاره تابان پاک از فناوری نانوامولسیون استفاده شده است که در آن قطرات با ابعاد تقریبا ۲۰ نانومتر برای تولید محصولات شوینده استفاده شده است.