تغییر راهبرد کسب‌وکار، در پاسخ به نیاز و شرایط دوره شیوع کرونا

تغییر راهبرد کسب‌وکار، در پاسخ به نیاز و شرایط دوره شیوع کرونا

شرکت بهشت کیمیا یکی از تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، به دلیل شیوع بیماری کرونا و نیاز موجود در بازار ضدعفونی‌کننده‌ها، اقدام به تولید مواد ضدعفونی‌کننده نانو کرده است. این شرکت در حال حاضر تمام ظرفیت تولید خود را به تولید محصولات ضدعفونی‌کننده اختصاص داده است.

شرکت بهشت کیمیا تا پیش از شیوع ویروس کووید ۱۹، در بخش تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به ویژه محصولات خوشبوکننده نظیر ادکلن و اسپری فعالیت داشت. اما با شیوع بیماری کرونا و تقاضای موجود در بازار، این شرکت به سراغ تولید محصولات ضدعفونی‌کننده رفته است.

زهره حسنی، مسئول فنی شرکت بهشت کیمیا در این باره می‌گوید: «ما در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی فعالیت داریم، از اواخر سال گذشته مدیریت شرکت تصمیم گرفت که به سراغ استفاده از نانومواد برویم از این رو بررسی‌های روی استفاده از نانومواد در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی صورت گرفت. اما با شیوع بیماری کرونا و افزایش نیاز به مواد ضدعفونی‌کننده، رویکرد تولید در شرکت تغییر کرد و تولید مواد ضدعفونی‌کننده در دستور کار قرار گرفت.»

مهندس حسنی در استفاده از نانومواد در تولید ضدعفونی‌کننده می‌گوید: «با افزایش تقاضا برای مواد ضدعفونی‌کننده، به طبع تقاضا برای الکل نیز بالا رفت و تهیه الکل برای شرکت‌های تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده دشوار شد. از این رو شرکت بهشت کیمیا به سراغ استفاده از نانومواد رفت، چرا که هم اثربخشی بالایی دارند و هم تهیه آن‌ها در شرایط کمبود الکل راحت‌تر بود. به همین دلیل در کنار تولید مواد ضدعفونی‌کننده الکلی، خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده پایه نانو را نیز راه‌اندازی کردیم و تولید این نوع ضدعفونی مبتنی بر نانومواد آغاز شد و در حال حاضر ۴۰ درصد از ظرفیت تولید ما به این نوع ضدعفونی‌کننده پایه نقره اختصاص دارد.»

وی درباره فرمولاسیون و کیفیت این ضدعفونی‌کننده می‌گوید: «در ضدعفونی‌کننده‌ای که ما تولید می‌کنیم ترکیبی از گلیسیرین، نانوذرات نقره و اتانول استفاده می‌شود. البته ما از غلظت ۴۰ ppm نانوذرات نقره استفاده می‌کنیم که درصد بالایی محسوب می‌شود و اثربخشی قابل توجهی دارد.»

مسئول فنی شرکت بهشت کیمیا از برنامه‌های آتی این شرکت برای توسعه خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده خبر داد به طوری که این شرکت در حال طی مراحل اداری برای دریافت مجوز به منظور تولید انواع دیگر مواد ضدعفونی‌کننده غیرالکلی است.