مشارکت در پروژه‌ای برای کمک به کنترل شیوع کورنا

مشارکت در پروژه‌ای برای کمک به کنترل شیوع کورنا

شرکت باند دیجیتال هلث با به اشتراک‌گذاری فناوری دیجیتال خود با شرکت سونا نانوتک، قصد دارد تا به غربالگری سریع و تشخیص بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ کمک کند.

شرکت باند دیجیتال هلث (Bond Digital Health) برای کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا به کنسرسیومی در این حوزه ملحق شد. این شرکت که در فناوری دیجیتال تخصص دارد، نقش مهمی در کمک به پزشکان برای مقابله با کرونا خواهد داشت.

شرکت باند به کنسرسیوم بین‌المللی به رهبری شرکت سونا نانوتک پیوسته است، سونا نانوتک یک شرکت فعال در حوزه فناوری‌نانو است و روی ساخت ابزار تشخیص کرونا تمرکز دارد. هدف باند از همکاری با این کنسرسیوم، به اشتراک گذاری اتصال دیجیتالی و فناوری ضبط داده‌ها به‌منظور آزمایش‌های غربالگری سریع شرکت سونا نانوتک است.

ابزار تست شرکت سونا نانوتک مبتنی بر فناوری جریان جانبی است، چیزی شبیه به تست‌های تشخیص طبی نواری موجود در بازار که بدون نیاز به تکنسین یا تجهیزات آزمایشگاهی قابل استفاده است.

در صورت موفقیت این فناوری، این ابزار می‌تواند برای کمک به تشخیص افراد مشکوک به کرونا استفاده شود. پیش‌بینی می‌شود که نتایج این تست در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه آماده شود و هزینه آن کمتر از ۳۰ پوند است.

باند تنها شرکتی در جهان است که محصولات و خدمات دیجیتال را به‌طور خاص برای دستگاه‌های جریان جانبی ارائه می‌دهد. فناوری شرکت باند اجازه می‌دهد تا داده‌های نتیجه آزمایش از طریق یک سیستم خوانش یا اپلیکیشن موبایل جمع‌آوری شده و در یک فضای ابری ذخیره‌سازی شود.

این داده‌ها را می‌توان در یک داشبورد آنالیزی ذخیره و تحلیل کرد. هنگامی که به‌طور کامل از این سامانه استفاده شود، داده‌های جمع‌آوری شده به محققان اجازه می‌دهد تا گسترش ویروس کرونا را پایش کرده و نقشه روند گسترش این بیماری را به‌صورت زنده ترسیم کنند.

فیل گروم، از مدیران شرکت باند دیجیتال می‌گوید: «شیوع ویروس کووید ۱۹ نیاز فوری جهانی به سیستم سریع تشخیص مبتنی بر فناوری دیجیتال دارد. فناوری ارائه شده توسط سونا نانوتک نشان داده که حساسیت بالایی برای تشخیص دارد. این توانمندی به همراه تجربه و تخصص ما در بازار جریان جانبی موجب می‌شود که بتوانیم در این پروژه با سونا نانوتک همکاری کنیم.»