ارسال ۹۸ طرح برای مسابقه طراحی و ساخت اسباب بازی‌های خلاقانه نانو

ارسال ۹۸ طرح برای مسابقه طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های خلاقانه نانو

۹۸ طرح توسط ۶۴ تیم/شرکت، برای شرکت در مسابقه «طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های خلاقانه نانو»، به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد. پس از بررسی این طرح‌ها، برگزیدگان معرفی خواهند شد.

در مرحله اول مسابقه «طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های خلاقانه نانو» ۹۸ طرح توسط ۶۴ تیم/شرکت، به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد. از میان تیم‌های ارائه‌دهنده این طرح‌ها، ۲۸ تیم مربوط به دانشجویان، ۱۸ تیم مربوط به افراد شاغل در بخش خصوصی، ۳ تیم از بخش دولتی، ۴ تیم از اعضا هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و ۱۱ تیم نیز از سایر بخش‌ها بوده‌اند.

گروه مهندسی مکانیک با ۱۱ تیم، بیشترین سهم شرکت‌کنندگان و بعد از آن فیزیک و نانوفناوری با ۱۰ تیم قرار دارند. شیمی و مهندسی شیمی با ۹ تیم، هنر و معماری با ۸ تیم، مهندسی مواد با ۷ تیم و علوم انسانی با ۵ تیم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ۱۴ تیم نیز از دیگر رشته‌ها در این رقابت حضور داشتند.

در این رقابت میان شرکت‌کنندگان ۱۰ شرکت و ۲۶ نفر نیز به‌صورت انفرادی حضور دارند. بررسی مدارک علمی ارسال‌کنندگان طرح‌ها نشان می‌دهد که ۲۷ طرح از سوی افراد دارای مدرک کارشناسی، ۲۳ طرح نیز از گروه دارندگان مدرک کارشناسی‌ارشد و ۱۲ طرح نیز توسط افراد دارای مدرک دکتری به دبیرخانه ارسال شده است و دو طرح نیز مربوط به دارندگان مدرک دیپلم بوده است.

به‌ زودی پس از بررسی و داوری طرح‌ها و ایده‌ها، برگزیدگان این مسابقه معرفی خواهند شد. لازم به ذکر است که مسابقه طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های خلاقانه نانو در سه محور کاهش هزینه تولید اسباب‌بازی با استفاده از فناوری‌نانو، افزایش کیفیت اسباب‌بازی‌ها با کمک فناوری‌نانو و طراحی و ساخت اسبا‌ب‌بازی‌ جدید بر پایه یکی از کاربردهای فناوری‌نانو توسط ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو تدارک دیده شده است.

سبک‌سازی، استحکام‌بخشی، ایجاد خواص ضدباکتری، ضدحریق، آبگریزی، آبدوستی، آنتی‌استاتیک، چاپ‌پذیری، رنگ‌پذیری و ضدسایش از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان با استفاده از فناوری‌نانو در اسباب‌بازی‌ها ایجاد کرد.