عرضه نانومواد مورد نیاز صنعت کاشی و سرامیک

۴ نانوپودر شرکت دانش‌بنیان رایکا صنعت افرند برای استفاده در صنایع مختلف به ویژه صنعت کاشی و سرامیک به بازار عرضه می‌شود. در حال حاضر شرکت‌های مختلف نظیر صاایران از این نانوپودرها در محصولات خود استفاده می‌کنند.

شرکت دانش‌بنیان رایکا صنعت افرند در حال حاضر نانومواد مختلفی را برای تامین نیاز صنعت کاشی و سرام به بازار عرضه می‌کند. پودر نانو ذرات فلورید منیزیم، پودر نانومیله‌های سولفیدروی، نانوپودر اکسید سیلیسیم و نانوپودر گاما آلومینا از جمله محصولات این شرکت هستند که به بازار عرضه شده است.

سعید قربانی، عضو هیئت‌مدیره شرکت رایکا صنعت افرند می‌گوید: «با کانون پتنت در حال مذاکره هستیم تا فناوری ساخت این محصولات را به صورت پتنتی به ثبت برسانیم. با این کار شرایط برای صادرات و فروش فناوری به شرکت‌های خارجی تسهیل می‌شود. برنامه‌هایی برای صادرات این نانوپودرها به چین داریم که امیدواریم به زودی تحقق یابد.»

قربانی از فروش ۹۰۰ میلیون ریالی نانوپودر در سال گذشته خبر داد و گفت: «نیمی از فروش سال گذشته رایکا صنعت افرند به محصولات نانویی اختصاص داشت. برنامه‌هایی برای توسعه بازار در سال ۹۹ داریم. در حال حاضر با دو شرکت از هلدینگ سینا وارد مذاکره شده‌ایم تا از نانوپودرهای رایکا صنعت افرند برای ایجاد خواص فسفرسانس و آنتی‌باکتریال در محصولات این هلدینگ استفاده شود. در حال حاضر در حال طی مراحل تست هستیم تا بعد وارد قرارداد شویم. پیش‌بینی می‌شود در صورت نهایی شدن قرارداد برای ۴۰۰ هزار مترمربع کاشی آنتی‌باکتریال، نانوپودر در اختیار تولیدکننده قرار دهیم.»

به گفته عضو هیئت‌مدیره شرکت رایکا صنعت افرند در سال گذشته صاایران یکی از مشتریان اصلی محصولات این شرکت بوده و نانوپودرهای رایکا صنعت افرند را برای تولید محصولات مختلف مورد استفاده قرار داده است. صنایع کاشی و سرامیک و نسوز و همچین صنایع پتروشیمی و پوشش‌دهی بازارهای هدف شرکت رایکا صنعت افرند در سال گذشته بوده است.

به اعتقاد مدیران شرکت رایکا صنعت افرند، نانوساختار بودن و جلوگیری از تجمع نانوذرات از جمله مزیت‌های محصولات این شرکت است. از دیگر مزایای این محصولات می‌توان به قیمت مناسب، بومی بودن فناوری تولید و در پی آن تغییر در ساختار و ماهیت ماده و خلوص بالا به واسطه روش تولید، اشاره کرد.