ثبت پتنت فناوری تقویت تایر با گرافن در چین

شرکت دایرکتا پلاس موفق به ثبت پتنت فناوری استفاده از گرافن در تایرهای خودرو و موتورسیکلت در چین شد.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) اعلام کرد، فناوری کاربرد گرافن در تولید تایر را در چین به‌صورت پتنتی به ثبت رسانده است.

این پتنت شامل استفاده از فناوری گرافن شرکت دایرکتا پلاس موسوم به G+ در تایرهای خودرو و موتورسیکلت و همچنین در تایرهای رادیال اتوبوس و کامیون است.

در این پتنت، فرمولاسیون مربوط به استفاده از این فناوری درج شده‌است و نشان داده شده که چگونه تعادل میان ویژگی‌های مختلف و متضاد نظیر مقاومت چرخشی تایر و چسبندگی تایر روی آسفالت با استفاده از این فرمولاسیون بهبود یافته است. یعنی هر دو ویژگی متضاد با استفاده از یک فرمولاسیون ارتقاء یافته است.

ثبت این پتنت در چین اولین گام در مسیر استفاده از بازار بزرگ و در حال رشد چین است. این شرکت تاکنون شش پتنت در چین به ثبت رسانده است.

چندی پیش شرکت دایرکتا پلاس با شرکت مارانگونی، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ روکش‌دهی تایر در ایتالیا، کار مشترکی را آغاز کرد تا به این شرکت کمک کند تایرهای بهتری برای استفاده در اتوبوس‌ها و کامیون‌ها تولید کند. مارانگونی در حال حاضر، از گرافن G+ شرکت دایرکتا پلاس برای تولید محصولی سفارشی به‌منظور استفاده تجاری در کامیون‌ها استفاده می‌کند. دایرکتا پلاس معتقد است که G+ موجب دوام و استحکام بیشتر تایرها شده و کارایی سوخت را بهبود می‌دهد.

لازم به ذکر است محصولات گرافنی شرکت دایرکتا پلاس را می‌توان به روش‌های مختلف برای تغییر یا بهبود خواص الیاف منسوجات جین نیز استفاده کرد. با این کار البسه‌ هوشمندی با خواص متفاوت تولید می‌شود. با افزودن G+ به داخل الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر کرده و از سوی دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات استفاده کرد. گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را بر عهده گرفته، گرمای ایجاد شده را پخش کند و از آن برای انتقال اطلاعات و رفع بو استفاده کند.