توسعه کسب‌وکار نانو، در شرایط اقتصادی متاثر از کرونا

مدیرعامل شرکت ایران برنز استیل از توسعه کسب‌وکار این شرکت طی یک سال گذشته خبر داد که علی‌رغم شیوع ویروس کرونا و تعطیلات طولانی‌مدت این چند ماه اخیر، سفارش‌‌ها برای این شرکت روند افزایشی داشته است. این شرکت برای پاسخ به نیاز بازار اقدام به خرید یک دستگاه جدید لایه‌نشانی PVD کرده است.

سامان نکوروح مدیرعامل شرکت ایران برنز استیل می گوید: «هر چند که طی ماه‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل بوده یا با ظرفیت کمی کار می‌کردند، اما سفارش‌های ما روند افزایشی را تجربه کرده است. در مجموع روند رو به جلو را تجربه می‌کنیم که این به گسترش بازار و کسب‌وکار ما کمک زیادی کرده است.»

مهندس نکوروح می‌افزاید: «طی سال‌های گذشته ما دو دستگاه پوشش‌دهی PVD از خارج از کشور خریداری کرده بودیم که با توجه به نیاز بازار، دو سال قبل اقدام به خرید یک دستگاه دیگر کردیم اما این بار از یک شرکت داخلی این دستگاه را خریداری کردیم. با توجه به افزایش تقاضای بازار، سال گذشته یک دستگاه ایرانی دیگر نیز خریدیم که این بار از شرکت یارنیکان صالح این دستگاه PVD را تهیه کردیم. عملکرد بالا، قیمت پایین و خدمات پشتیبانی مطمئن از جمله مزایای این دستگاه ایرانی است.»

سامان نکوروح می‌گوید: «فناوری‌نانو و پوشش‌های نانوساختار می‌تواند فرصت‌های زیادی در صنعت پوشش‌دهی ایجاد کند. ما بیش از ۱۰ سال است که در این حوزه فعالیت داریم و انواع پوشش‌های نانوساختار را روی سطوح مختلف کار می‌کنیم.»

مدیرعامل شرکت ایران برنز استیل درباره کسب‌وکار این شرکت می‌گوید: «ما در دو بخش مجزا کار می‌کنیم، در یک بخش دستگیره و یراق‌آلات کابینت تولید می‌کنیم و در بخش دیگر خدمات پوشش‌دهی به مشتریان ارائه می‌دهیم. با استفاده از پوشش‌های نانوساختار، علاوه بر زیبایی محصول، دوام آن نیز افزایش می‌یابد. رنگ‌های طلایی، رنگین‌کمانی و کرمی از جمله رنگ‌هایی هستند که با استفاده از این فناوری روی محصولات ایجاد می‌شوند. کروم، تیتانیوم و ترکیب تیتانیوم/آلومینیوم نیز از جمله پوشش‌هایی هستند که ما روی محصولات مشتریان ایجاد می‌کنیم. شیرآلات، دستگیره و یراق‌آلات بیشترین سهم را در پوشش‌های نانوساختار ما دارند. برخی از محصولاتی که ما برای مشتریان‌مان با استفاده از این فناوری پوشش‌دهی می‌کنیم به خارج از کشور صادر می‌شود که عراق و افغانستان از جمله مقاصد صادراتی مشتریان ما هستند.»

مهندس نکوروح معتقد است که بازار به شدت رقابتی شده و برای فعالیت در چنین بازاری لازم است تا کیفیت افزایش یافته و قیمت‌ها کاهش یابد که شرکت ایران برنز استیل با بهبود زیرساخت‌ها تلاش دارد تا در این بازار رقابتی موقعیت خود را تثبیت کند.