صنعت هوایی نقش مهمی در گسترش بازار گرافن دارد

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی و دغدغه‌های مربوط به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای موجب شده تا بازار گرافن به‌عنوان یکی از مواد موثر در ارتقای کیفیت هواپیماها رشد قابل توجهی پیدا کند.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط موسسه Fortune Business Insights، بازار جهانی گرافن تا سال ۲۰۲۷ به رقم ۲۸۶۴ میلیون دلار خواهد رسید که این به معنای رشد سالانه ترکیبی ۳۹ درصد بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۷ خواهد بود. این امر ناشی از افزایش تقاضا برای رهیافت‌های پایدار و افزایش بخش‌های هوایی در سراسر جهان است.

در گزارش این شرکت آمده است که بازار گرافن در سال ۲۰۱۹ معادل ۲۲۵٫۱ میلیون دلار بوده که پیش‌بینی شده این رقم در سال‌های آینده افزایش قابل توجهی پیدا کند.

با شیوع ویروس کرونا، پذیرش محصولات مبتنی بر گرافن افزایش یافته که این موضوع به رشد بازار گرافن کمک می‌کند. شیوع این بیماری موجب اختلال در اقتصاد جهانی شده اما در عین حال تقاضا برای نانوپلاکت‌های گرافنی متصل به آنتی‌بادی را افزایش داده است، نانوورق‌هایی که برای شناسایی دقیق ویروس استفاده می‌شود و با آن می‌توان غربالگری جمعیتی انجام داد. بنابراین، این موارد نیز موجب رشد بازار گرافن طی سال‌های آتی می‌شود.

با افزایش جمعیت جهان و همچنین رشد درآمدها، تقاضا برای سفرهای هوایی افزایش می‌یابد. افزایش اوقات فراغت نیز تقاضای سفر از طریق جت‌های خصوصی و هواپیما و همچنین هلی‌کوپتر را افزایش می‌دهد. گرافن به‌دلیل توانایی خود در بهبود کامپوزیت‌ها و پوشش‌های مورداستفاده در هواپیماها، به‌شدت مورد تقاضا بوده و همین امر موجب تحریک تقاضا در بازار گرافن می‌شود.

علاوه‌بر این، نگرانی‌های روزافزون پیرامون انتشار گازهای گلخانه‌ای تولیدکنندگان را به سمت استفاده از محصولات گرافنی سوق می‌دهد تا با کاهش وزن هواپیماها در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کم کنند.

به‌عنوان مثال، دولت بریتانیا یک راهبرد بلندمدت برای صنعت هوایی دارد که هدف از آن، دستیابی به یک بخش هواپیمای امن و پایدار است. بنابراین، تمرکز فزاینده برای ارائه راه‌حل‌های پایدار در بخش هواپیمایی است که در این میان استفاده از گرافن نیز نقش موثری در پیشبرد این راهبرد دارد.

بخش هوافضا و دفاعی سهم نزدیک به ۲۳ درصدی از بازار گرافن را در سال ۲۰۱۹ داشته است که انتظار می‌رود این رقم رشد قابل توجهی داشته باشد.