جذب سرمایه توسط یک استارت‌آپ برای توسعه نانوابزار

یک استارتاپ توسعه‌دهنده ادوات تعیین خودکار ابعاد نانوذرات در تایوان موفق به جذب حمایت مالی از صندوق توسعه ملی این کشور شده‌ است.

استارتاپ فلوویو (FlowView) موفق به جذب سرمایه‌ جدیدی برای توسعه کسب‌وکار خود شده است. فلوویو یک استارتاپ انشعاب یافته از موسسه تحقیقات فناوری صنعتی (ITRI) تایوان است که تحت حمایت دولت این کشور فعالیت دارد. این استارتاپ نوپا موفق به جذب سرمایه‌ از صندوق توسعه ملی تایوان و سومیتومو مستقر در ژاپن شده است.

فلوویو در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد و متخصص در راه‌حل‌های تعیین ابعاد ذرات است. این شرکت برای مطالعه نانوذرات دستگاهی ساخته که قادر به تعیین ابعاد ذرات در مقیاس نانومتری است. این رهیافت قادر است ذرات را در فاز سیال بررسی کند که این قابلیت برای حوزه‌هایی نظیر نیمه‌هادی، ذخیره‌سازی انرژی و داروهای زیست‌پزشکی قابل استفاده است.

این فناوری در کشورهای تایوان، ژاپن و آمریکا در قالب پتنت‌هایی به ثبت رسیده است. فلوویو از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات خودکار در تعیین ابعاد ذرات استفاده می‌کند. هوش مصنوعی به کاربر اجازه می‌دهد تا آنالیز خودکار روی نمونه‌های حاوی نانوذرات داشته باشد. بهره‌گیری از هوش مصنوعی موجب شده تا سطح عملکرد این دستگاه ارتقا یابد.

علاوه براین، استارتاپ فلوویو فناوری خود را با نرم‌افزار آنالیز هوش مصنوعی ترکیب کرده است تا خدمات Flow AOI را به ابزارهای بازرسی فرایند تَر (wet-process inspection tools) در تولید تراشه ارائه کند. این خدمات می‌تواند برای تغذیه مواد، خط تولید و بازرسی مواد زائد مورداستفاده قرار گیرد تا کیفیت و کارایی تولید را بهبود دهد.

فلوویو انتظار دارد تا حضور پررنگ‌تری در زمینه بازرسی فرایندهای نیمه‌هادی تحت وب داشته باشد. این شرکت گفته است که در حال گسترش فعالیت‌های تجاری خود نه تنها در آسیا بلکه در اروپا و آمریکا است.