تولید باتری‌ نانویی که در ۱۵ ثانیه شارژ می‌شود!

برای تامین نیاز صنعت خودروسازی به باتری‌های بادوام با قابلیت شارژ سریع، اسکلتون تکنولوژیز اقدام به تولید باتری‌های نانویی کرده که در مدت زمان ۱۵ ثانیه شارژ می‌شوند.

شرکت اسکلتون تکنولوژیز (Skeleton Technologies) ابرباتری ساخته است که فقط در ۱۵ ثانیه شارژ می‌شود و قادر است صدها هزار بار چرخه شارژ/دشارژ را بدون تخریب طی کند. این باتری قادر است بزرگ‌ترین مشکلاتی که مانع انتقال سوخت‌های فسیلی به سوخت‌های تجدیدپذیر می‌شوند را حل کند.

تاوی مادیبرک، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی اسکلتون می‌گوید: «این عامل ابرباتری یکی از عناصر کلیدی در انتقال به منابع جدید انرژی خواهد بود. در بیشتر مواد ما می‌بینیم که باتری‌ها نمی‌توانند به‌طور کامل جایگزین فناوری‌های قدیمی شوند، ما هنوز وسایل نقلیه هیبریدی را نیاز داریم یا به یک ژنراتور پشتیبان وابسته هستیم.»

شرکت اسکلتون برای تولید این فناوری با یکی از تولیدکنندگان برجسته خودرو قرارداد یک میلیارد یورویی امضا کرده است.

این باتری گرافنی که شرکت اسکلتون ساخته، امیدوار است که بتواند شکاف موجود میان باتری‌های یون‌لیتیم یا پیل‌های سوختی هیدروژنی را پر کند.

این شرکت امروز همکاری خود را با موسسه فناوری کارلسروهه برای تکمیل توسعه این فناوری اعلام کرد. مادیبرک می‌گوید شرکت اسکلتون به‌تازگی قرارداد یک میلیارد یورویی را امضا کرده است. هدف از این قرارداد، تامین نیاز خودروهای الکتریکی است. در حال حاضر شارژ آهسته باتری‌ها به‌عنوان مشکل بزرگ صاحبان وسایل نقلیه الکتریکی قلمداد می‌شود. حتی در ایستگاه‌های شارژ سریع تسلا، شارژ باتری حداقل نیم‌ساعت زمان می‌برد که این زمان قابل قیاس با پر کردن باک با بنزین نیست.

باتری‌های یون لیتیم با گذشت زمان تخریب می‌شوند و طول عمر آن‌ها بسیار محدود است، ضمانت‌نامه ارائه شده خودروهای الکتریکی گویای این امر است؛ برای مثال، خودرو Leaf نیسان ۵ سال ضمانت باتری دارد و برای خودرو Zoe این ضمانت ۸ سال است. بنابراین شرکت‌های تولیدکننده باتری باید بتوانند بر این مشکلات فائق آیند.

ابرخازن‌ها که با میدان الکتریکی شارژ می‌شوند نیاز به واکنش شیمیایی ندارند و به سرعت شارژ می‌شوند. اسکلتون تکنولوژیز با استفاده از مشتقات کربنی دارای حفره‌های نانوساختار و مواد گرافنی اقدام به تولید ابر خازن می‌کند.

ابرخازن‌ها دارای طول عمر و توان انرژی بالاتری نسبت به باتری‌ها هستند. این ادوات قابلیت شارژ/دشارژ تا یک میلیون بار را داشته و در مدت چند ثانیه شارژ می‌شوند.

اسکلتون تکنولوژیز در سال ۲۰۱۲ محصولاتی به بازار ارائه کرد و به‌شدت مورد توجه صنعت موتورسیکلت، خودروسازی و بخش هوافضا قرار گرفت. در حال حاضر مشتری اصلی این شرکت را صنایع خودروسازی و آژانس هوایی اروپا تشکیل می‌دهد.