تولید چسب سنگ ‌نانو، مناسب برای صنعت ساختمان و بیمارستان

محمد مهدی نعمتی، مدیرعامل شرکت مهندسی ایده‌سازان و فناوران جوان چسب سنگ آنتی‌باکتریال نانویی را برای صنعت ساختمان و همچنین بخش بیمارستان مناسب می‌داند که می‌تواند ارزش‌افزوده قابل توجهی در فضاهای داخل ساختمان ایجاد کند.

مهندس نعمتی می گوید: «تقریبا سالی ۸۰۰ کیلوگرم از این چسب سنگ نانویی آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه می‌کنیم. بیشتر مشتریان ما فروشگاه‌های داخل شهر هستند هر چند سال گذشته از این چسب سنگ‌ها در پروژه‌های مختلفی نظیر اتاق عمل و آزمایشگاه بیمارستان شهید فقیهی شیراز و اتاق عمل و آزمایشگاه بیمارستان حضرت زینب شیراز مورداستفاده قرار گرفت. این چسب سنگ نانو به‌دلیل ویژگی‌های آنتی‌باکتریالی که دارد مانع از گسترش عفونت در فضای بیمارستانی می‌شود.»

به گفته مهندس نعمتی در تولید این چسب‌ها از نانوذرات اکسیدروی استفاده شده است که این اکسیدروی نیز توسط شرکت مهندسی ایده‌سازان و فناوران جوان تولید می‌شود، از این‌رو قیمت تمام شده این محصول تفاوت زیادی با چسب سنگ‌های رایج ندارد و در عین حال از خواص آنتی‌باکتریال نیز برخوردار است.

نعمتی معتقد است که این ویژگی آنتی‌باکتریال بودن در کنار مزیت قیمتی موجب شده تا این محصول موردتوجه بازار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی ایده‌سازان و فناوران جوان می‌گوید: «گاهی برای رفع نشت آب در کف ساختمان لازم است که کاشی‌ها عوض شوند اما این چسب به کاربر اجازه می‌دهد تا به‌جای تغییر کاشی‌ها، تنها با ایجاد یک پوشش روی سطح، مانع از نشت آب شد.»

وی از علاقه‌مندان برای تهیه این چسب‌ها برای بازدید از سایت این شرکت دعوت به‌عمل می‌آورد، سایتی که در آن اطلاعات جالب توجهی در اختیار مشتریان و علاقه‌مندان این فناوری قرار می‌دهد.

نانوپوشش آنتی‌باکتریال موسوم به پلی‌نانوپاک و نانوچسب آنتی‌باکتریال از جمله محصولات شرکت مهندسی ایده‌سازان و فناوران جوان صنعت هستند. نانوچسب آنتی‌باکتریال که یک محصول دانش‌بنیان است این امکان را به مصرف‌کننده می‌دهد که بتواند بیشتر سطوح مثل چوب، سنگ، شیشه و… را در مدت زمانی کوتاه بچسباند و همچنین در کاربردی خاص از این محصول می‌توان به‌عنوان عایق در سطوح مختلف نظیر استخر، پشت‌بام، سرویس بهداشتی و…استفاده کرد. از جمله کاربردهای دیگر این محصول استفاده از آن به‌عنوان افزودنی به بتون است که سبب آب‌گریزی و عدم ترک خوردن بتون می‌شود این محصول دارای نانوذرات اکسیدروی بوده و خاصیت آنتی‌باکتریالی دارد و این خاصیت محصول را در کاربرد به‌عنوان درزگیری بسیار متمایز از سایر محصولات مشابه می‌نماید.