خرید شرکتی که در حوزه غشاء فیلتراسیون گرافنی تخصص دارد

یکی از شرکت‌های کانادایی که در حوزه غشاهای فیلتراسیون گرافنی تخصص دارد، توسط شرکت استریا لیتیم خریداری شده ‌است.

گرافوید (Grafoid) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید مواد و محصولات گرافنی است. به تازگی استریا لیتیم (Stria Lithium) اعلام کرده که به‌دنبال تصرف گرافوید است، درصورت تحقق این موضوع، شرکت گرافوید به یکی از زیرمجموعه‌های شرکت استریا لیتیم تبدیل می‌شود. البته هنوز مشخص نیست اما توافق‌نامه امضا شده میان دو شرکت منجر به ترکیب آن‌ها می‌شود.

گرافوید اعلام کرده که به‌زودی شرکتی جدید با نامی جدید شکل می‌گیرد که به‌زودی توافق روی آن انجام خواهد شد.

هیئت‌مدیره شرکت جدید شامل ده مدیر خواهد بود که از این تعداد شش مدیر توسط گرافوید معرفی می‌شوند. این بدان معناست که شرکت گرافوید واقعا شرکت جدید را تحت کنترل در خواهد آورد.

در سال ۲۰۱۸ شرکت گرافوید و استریا لیتیم از توسعه موفقیت‌آمیز غشاء فیلتراسیون مبتنی بر گرافن برای جداسازی منیزیم و کلسیم از نوعی نمک خبر دادند.

پیش از این، شرکت گرافوید غشائی به‌منظور نمک‌زدایی از آب با کارایی بالا ساخته و پتنت مربوط به آن را در WIPO به ثبت رسانده بود. این غشاء نانویی در مقایسه با غشاءهای سلولزی موجود در بازار، قادر است تا با هفت برابر کارایی بیشتر نسبت به جریان آب و سه برابر کارایی بالاتر نسبت به جریان معکوس، نمک آب را نمک‌زدایی کند.

گرافوید فناوری به نام GrafeneX را در اختیار دارد، فناوری که با استفاده از آن می‌توان پوشش حاوی گرافن یا گرافن عامل‌دار را روی سطح قرار داد. با این فناوری می‌توان نسل جدیدی از پوشش‌ها را روی زیرلایه‌های مختلف اعمال کرد. بسیاری از عوامل پوشش نظیر ضخامت با دقت بالایی با این روش قابل تنظیم است. گری اکونومو، مدیرعامل شرکت گرافوید، معتقد است که این فناوری بسیار مقرون به صرفه بوده و می‌توان آن را روی سطوح بزرگ اعمال کرد.

گرافوید یک شرکت کانادایی در حوزه گرافن است که بخش تحقیق و توسعه قدرتمندی برای ارائه محصولات جدید دارد. این شرکت، دارای شرکت‌های تابعه مختلفی است. یکی از فناوری‌های این شرکت، موادی موسوم به Mesograf است که در باتری، پلاستیک و پلیمر قابل استفاده است.