فروش لیسانس فناوری تولید نانوذرات به یک شرکت دارویی

شرکت دیانت فارما از دانشگاه کانکتیکات لیسانس فناوری تولید مستمر نانوذرات دارویی را خریداری کرده است. قرار است از این فناوری برای تولید سامانه‌های رهایش دارو استفاده شود.

دانشگاه کانکتیکات لیسانس فناوری تولید مستمر نانوذرات دارویی را به شرکت دیانت فارما (DIANT Pharma) داده است.

این پلتفرم یک سامانه تولید مستمر نانوذرات است، نانوذراتی که قرار است برای سیستم‌های رهایش دارو استفاده شود. این فناوری به‌طور ویژه برای فرمولاسیون‌های لیپوزومی طراحی شده‌ است اما می‌تواند برای طیف وسیعی از نانوذرات مانند نانوذرات لیپیدی، میسل‌های پلیمری و امولسیون‌ها استفاده شود. این سیستم کنترل بالایی بر اندازه ذرات داشته و خروجی آن بسیار بالا است.

این فناوری توسط آنتونیو کوستا و دایان بورگس از دانشگاه کانکتیکات توسعه یافته است. آن‌ها با بودجه بیش از ۵ میلیون دلار سازمان غذا و داروی ایالات متحده اقدام به توسعه این فناوری کرده‌اند. دایانا بروگس و آنتونیو کاستا در سال ۲۰۱۹ شرکت دیانت فارما را راه‌اندازی کرده‌اند.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت دیانت فارما، این فناوری آماده است تا به‌صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

این شرکت با استفاده از یک سیستم انحصاری تزریق مستمر قادر به تولید نانوذرات با اندازه ذرات کنترل شده (به‌عنوان مثال از ~ ۵۰ نانومتر تا> 500 نانومتر) با سرعت جریان بالا (> 1000 میلی لیتر در دقیقه) است.

در سایت این شرکت آمده است: «تجربه ما با سیستم‌های پردازش و تمرکز درون خطی قابلیت‌های منحصر به فردی را برای ما فراهم می‌کند. ما می‌توانیم یک پلتفرم پایدار و مستمر برای تولید نانوذرات ارائه دهیم. بارگذاری فعال لیپوزوم‌ها روشی محبوب برای دستیابی به فناوری کپسوله‌کردن دارو است. ما روش محصورسازی دارویی مستمر برای کمک به شرکت‌ها در دستیابی به اهداف‌شان داریم.»