راه‌اندازی خط تولید رنگ‌های پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال نانویی

شرکت دانش‌بنیان رنگین نانوساختار اقدام به راه‌اندازی خط تولید صنعتی رنگ‌های پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال نانویی در مرکز رشد دانشگاه رودهن کرده است.

به گفته مهدی رحمانی مدیرعامل این شرکت، این خط تولید، ظرفیت تولید ۲۰۰ تن رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی باکتریال نانویی را دارد. این خط تولید با سرمایه ۵ میلیارد تومان و حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شده و در حال حاضر اشتغال‌زایی به صورت مستقیم برای ۱۳ نفر فراهم شده است.

در حال حاضر از این رنگ‌های نانویی در شرکت‌های تجهیزات پزشکی صاایران، شوفاژ و پکیج آتروبان، تفلون پارسیان، خزر الکتریک، آسانسور رساگستر، دیوارهای بیمارستانی کیوب، شرکت کارنو صنعت و راشین درب همدان استفاده می‌شود.

به گفته دکتر رحمانی این رنگ‌ها مشتریانی در عمان، آذربایجان، ترکیه، روسیه، پاکستان،کانادا ،چین و اندونزی و عراق دارند و این شرکت به‌دنبال صادرات این محصول است.

پوشش‌های پودری و الکترواستاتیک با ویژگی آنتی‌باکتریال حاوی ترکیبات نانومتری است که با از بین بردن باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی به ارتقای ایمنی و سلامت محیط‌های بیمارستانی کمک شایانی می‌کند. این نوع پوشش‌های پودری الکترواستاتیک جهت پوشش‌دهی کلیه تجهیزات و قطعات فلزی بیمارستانی از جمله تخت و کمد، ترولی و هالینگ، کیت‌ها و یونیت‌ها، اتاق پاک و سیستم‌های تهویه کاربردهای گسترده‌ای دارد.

شرکت دانش‌بنیان رنگین نانو ساختار، مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی رودهن، با بهره‌گیری از دانش مهندسی رنگ‌های پودری الکترواستاتیک و همچنین خواص و قابلیت‌های نانوذرات، اقدام به ساخت رنگ پودری الکترواستاتیک آنتی‌باکتریال نانوساختار، ضدخوردگی و کلیر نموده است که پس از انجام تست‌های اولیه و نمونه‌سازی‌های آزمایشگاهی، ثبت اختراع شده و در بازار مصرف داخلی عرضه شده است.

همچنین این شرکت موفق به کسب عناوین دانش‌بنیان برتر و اختراع برتر در پنجمین جشنواره نانو دانشگاه آزاد کشور شده است.