افزایش قیمت سهام با ثبت پتنت نانو

با ثبت پتنت مربوط به فناوری DNAbilize®، سهام شرکت بیوپد افزایش یافت. این فناوری برای هدف‌گیری اسیدهای نوکلئیک سلول‌های سرطانی طراحی شده‌است. این دارو حاوی نانوذرات است.

پس از اینکه شرکت بیوپد هلدینگ (Bio-Path Holdings) اعلام کرد که حق ثبت اختراع فناوری درمان سرطان خود را دریافت کرده است، سهام این شرکت به اندازه چهار برابر رشد را تجربه کرد.

فناوری که توسط شرکت بیوپد به‌صورت اختراع ثبت شده ‌است، قابلیت تحویل لیپوزومی DNA است که برای تولید داروهای ضدسرطان اسید نوکلئیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پتنت با عنوان «اسیدهای نوکلئیک P-etoxy برای فرمولاسیون لیپوزومی» به ثبت رسیده است.

شرکت بیوپد گفته است: «حق ثبت اختراع جدید براساس اختراعات قبلی است که از فناوری پلت فرم DNAbilize، این شرکت محافظت می‌کند که در واقع دارو جدید نانوذرات RNAi است.»

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت بیوپد، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا پتنت دیگر این شرکت را در دست ارزیابی دارد.

پیتر نیلسن، مدیر ارشد اجرایی شرکت بیوپد می‌گوید: «پلتفرم ابتکاری DNAbilize ما نقایص رویکردهای رایج را بهبود می‌دهد، در راهبردهایی که معمولا استفاده می‌شود، سمیت ناشی از DNA یا رهایش لیپید محدودیت‌هایی به‌وجود می‌آورد که این فناوری جدید آن‌ها را رفع کرده است. فناوری پلتفورم DNAbilize با ترکیب رشته DNA P-etoxy با بار خنثی و لیپوزوم با بار خنثی بر این چالش‌ها غلبه می‌کند. نتیجه رهایش لیپوزوم به همراه DNA در حجم بالا و به شکلی کاملا ایمن به داخل مولکول‌های غشایی مانند سلول غیرسمی است. این ویژگی به ما امکان می‌دهد DNA را در دوزهای بالا برای هدف قرار دادن سلول‌ها از طریق خون و سیستم لنفاوی تحویل دهیم و هیچ شواهدی از سمیت در بیماران در آزمایش‌های بالینی تا به امروز مشاهده نشده ‌است، در حالی که سایر فناوری‌های انتقال لیپید با سمیت محدود کننده دوز روبرو هستند.»

نیلزن می‌گوید: «اختراع اسیدهای نوکلئیک P-etoxy سومین حق ثبت اختراع در این پلتفورم است و به حفظ مالکیت فکری فناوری پلت فروم DNAbilize ما کمک شایانی می‌کند.»

بیوپد هولدینگ یکی از شرکت‌های حوزه زیست‌فناوری بوده که صاحب فناوری DNAbilize® است فناوری که به‌عنوان یک داروی مبتنی بر اسیدهای نوکلئیک برای درمان سرطان ساخته شده‌ است. براساس اعلام شرکت بیوپد، این دارو که در آن از نانوذرات RNAi استفاده شده، در حال انجام مراحل آزمون بالینی است و فاز دوم این آزمون روی بیماران مبتلا به لوسومی میلوئید انجام شده‌ است.