انتشار گزارش تحلیل پتنت‌های حوزه نانوحباب در بخش کشاورزی و پساب موادغذایی

انتشار گزارش تحلیل پتنت‌های حوزه نانوحباب در بخش کشاورزی و پساب موادغذایی

نانوحباب‌ یکی از حوزه‌های پرکاربرد در صنایع است که می‌توان برخی از چالش‌های فعلی در صنعت کشاورزی، شیلات، آب و پساب و صنعت مواد غذایی را با استفاده از آن حل کرد. به تازگی، به سفارش ستاد توسعه فناوری‌نانو و میکرو، گزارش تحلیل پتنت‌های فناوری نانوحباب درصنایع کشاورزی و پساب مواد غذایی تهیه و منتشر شده است.

در این گزارش ابتدا به موضوع چیستی نانوحباب پرداخته می‌شود و کاربردهای این فناوری درحوزه‌های مختلف معرفی می‌شود. برای آشنایی مخاطبان با این کاربردها، در بخش ابتدایی گزارش به کاربرد فناوری نانوحباب در حوزه‌هایی نظیر آب، فاضلاب، کشاورزی، آبزی پروری، پزشکی، دارو، نفت و گاز و معدن پرداخته می‌شود. همچنین مطالبی درباره گستره کاربرد نانوحباب در گلخانه‌ها، دستگاه ژنراتور نانوحباب‌ساز و مقایسه عملکرد دستگاه نانوحباب‌ساز با روش‌های مرسوم درج شده است.

در فصل دوم این گزارش، روش‌شناسی تحلیل پتنت و چگونگی جستجو و غربالگری، تحلیل و تفسیر نمودارها تشریح شده است. فصل سوم گزارش به تحلیل پتنت‌های نانوحباب در بخش کشاورزی و پساب مواد غذایی می‌پردازد، سیر زمانی ثبت پتنت‌ها، تمرکز جغرافیایی نوآوری، بازیگران کلیدی، مخترعان برتر، تحلیل شرکت‌ها از منظر فنی از جمله مطالبی است که در این بخش به آن پرداخته می‌شود. فصل چهارم گزارش خلاصه‌ای از موضوعات مختلف نظیر کاربردهای فناوری نانوحباب در بخش کشاورزی و پساب صنایع غذایی و همچنین خلاصه‌ای از تجزیه و تحلیل پتنت‌های این حوزه است.

خوانندگان پس از مطالعه گزارش با کاربرد نانوحباب در هشت حوزه مختلف آشنا می‌شوند، همچنین اثرگذاری نانوحباب‌ در گلخانه‌ها به خوبی در این گزارش تشریح شده و تاثیر نانوحباب در رشد گیاهانی نظیر هویچ، گوجه فرنگی و باقلا تحلیل شده است. آشنایی با روش‌های تولید نانوحباب از دیگر آورده‌های این گزارش برای علاقه‌مندان به این موضوع است. ده بازیگر کلیدی فناوری‌نانو حباب از ابعاد مختلفی در این گزارش بررسی شده است. همچنین کشورهای پیشرو و سهم هر یک از آنها در این موضوع تشریح شده است.

برای دریافت گزارش اینجا را ببینید