با فناوری‌ نانو، کِرِم را به شکل پودر مصرف کنید!

یکی از استارت‌آپ‌های نانویی موفق به ساخت کرم آرایشی شده که به‌صورت پودر است. معمولا کرم‌ها به‌صورت خمیر هستند اما این نانواستارت‌آپ با کمک فناوری ‌نانو کرم را به‌صورت پودر در آورده است.

بهاره یوسفی، مدیر استارت‌آپ آبدیس مروارید، در این‌باره می‌گوید: «برخی شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی در جهان محصولات کرم را به‌صورت پودر عرضه می‌کنند. ما در استارت‌آپ آبدیس مروارید از فناوری ‌نانو کمک گرفتیم تا پودر کرم تولید کنیم. این پودر کرم به‌جای شکل متداول کرم، به صورت پودر مصرف می‌شود، این بدان معناست که شکل ظاهری کرم به صورت پودر است و با استفاده از برس آرایشی روی پوست قرار می‌گیرد. با فشار ملایم برس، ذرات این پودر، مایع موثر کرم را رهاسازی کرده و این مایع روی سطح پوست قرار می‌گیرند.»

دکتر یوسفی درباره کاربردهای این فناوری می‌گوید: «این پودر کرم استفاده حداکثری داشته و دشواری خارج کردن باقی‌مانده کرم از تیوب را ندارد.»

این دانش‌آموخته رشته نانوفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌گوید: «تولید این محصول بدون بهره‌گیری از فناوری‌ نانو و نانوذرات سیلیکا امکان‌پذیر نیست. با کمک فناوری ‌نانو، مایعات تشکیل‌دهنده کرم، به‌صورت کپسوله در آمده و ویژگی‌های بهتری نسبت به کرم معمولی دارد.»

به گفته مدیر نانواستارت‌آپ آبدیس مروارید، این پودر کرم عاری از روغن بوده و پایه آبی است و قابلیت تولید به‌صورت تک‌جزئی و دو جزئی را دارد. این محصول ماندگاری بالاتری نسبت به کرم‌های معمولی داشته و تفاوت قیمت آن با کرم‌ها بسیار ناچیز است و قیمت تمام شده این محصول ده درصد قیمت فروش محصولات خارجی است.