عرضه گرافن و تجهیزات گرافنی به صنایع مختلف

یک شرکت نوپای کره‌ای که از دانشگاه ملی سئول منشعب شده ‌است، با توسعه فرآیند تولید گرافن و ساخت تجهیزات مربوطه قصد دارد جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کند. این شرکت به عرضه گرافن و تجهیزات ساخت گرافن به صنایع مختلف اقدام کرده است.

گرافن به دلیل ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که دارد به‌عنوان ماده شگفت‌انگیز نامیده می‌شود. این ماده یک رسانای گرما و الکتریسیته عالی بوده، الاستیک است و از آن به‌عنوان باریک‌ترین و قوی‌ترین ماده موجود یاد می‌شود.

شرکت گرافن اسکوئر (Graphene Square) در کره‌جنوبی یکی از شرکت‌های پیشگام در کسب و کار مواد گرافنی است. این شرکت در سال ۲۰۱۲ به‌صورت اسپین‌آف توسط هونگ بیونگ هی، مدیر آزمایشگاه استاد شیمی در دانشگاه ملی سئول تاسیس شد. این شرکت روی فناوری گرافن تحقیق و تجهیزاتی را برای استفاده علمی و صنعتی فراهم می‌کند.

این شرکت در حال آماده‌سازی برای عرضه اولیه سهام به‌منظور گسترش کسب و کار خود است. گرافن اسکوئر روی روش اختصاصی لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار (CVD) کار می‌کند، که برای تولید انبوه گرافن استفاده می‌شود. این روش براساس تحقیقات هونگ در زمینه سنتز گرافن با سطح وسیع در سال ۲۰۰۹ انجام شده ‌است. تحقیقات CVD وی اولین تحقیق در مورد گرافن بوده و در مجلات برتر دانشگاهی، از جمله Nature منتشر شده ‌است.

CVD روشی است که گرافن را روی یک بستر کاتالیزور مانند مس در دماهای بالا با استفاده از گازهای کربن سنتز می‌کند.

هونگ می‌گوید: «به زبان ساده، فناوری CVD ما می‌تواند ترکیبات مولکولی زیادی را روی گرافن سنتز شده از مس قرار دهد، سپس مس را با استفاده از یک قلم خارج و در آخر گرافن را از ترکیب مولکولی جدا می‌کند.»

گرافن اسکوئر با تلفیق فناوری CVD و روش «رول به رول» که توسط هونگ نیز طراحی شده ‌است، در را برای تولید انبوه گرافن باز کرد. این روش دقیقاً مانند چاپ روزنامه است زیرا همه مراحل تولید در یک خط تولید واحد انجام می‌شود؛ بنابراین، بهره‌وری به حداکثر می‌رسد.

به گفته مدیرعامل گرافن اسکوئر، تجهیزات و گرافن این شرکت توسط مراکز تحقیقاتی مختلف خریداری شده به طوری که به تازگی سه دستگاه به یکی از دانشگاه‌ها فروخته است.

گرافن اسکوئر تقریباً پتانسیل زیادی در صنعت استفاده از گرافن در دستگاه‌های الکترونیکی و وسایل نقلیه الکتریکی (EV) می‌بیند. طبق پیش‌بینی‌ها ارزش بازار جهانی گرافن با ۶۵ درصد رشد تا سال ۲۰۲۵ به ۵۳٫۵ میلیارد دلار می‌رسد.

در میان بخش‌های مختلف صنعت، شرکت گرافن اسکوئر در حال حاضر روی تولید بخاری‌های شفاف برای وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز دارد. بخاری گرافنی به فیلم شیشه جلوی پنجره خودرو متصل می‌شود و گرما تولید می‌کند، در نتیجه از یخ‌زدگی جلوگیری می‌کند.

سایر زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت برای تجاری‌سازی شامل استفاده از گرافن در باتری‌های قابل شارژ برای افزایش ظرفیت و سرعت شارژ و جلیقه‌‌های ضدگلوله است.