جذب ۹۰ میلیون دلار سرمایه برای توسعه پلتفورم نانویی رهایش دارو

یک صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی مبلغ ۹۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری روی شرکت نانوکیورز انجام داده تا به این شرکت کمک کند پلتفورم رهایش دارویی خود را تجاری‌سازی کند.

نانوکیورز (Nano Cures)، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه زیست‌فناوری بوده که در زمینه بیماری‌های عفونی فعالیت دارد. نانوکیورز که روی توسعه پلتفورم ایمنی در برابر بیماری‌های عفونی کار می‌کند، به تازگی موفق به جذب ۹۰ میلیون دلار سرمایه شده ‌است. این سرمایه‌گذاری توسط یک شرکت اماراتی به نام اپولوس کپیتال منیجمنت (Opulence Capital Management)، یک صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی مستقر در دبی، انجام می‌شود.

این سرمایه‌گذاری باعث افزایش تسریع مقیاس‌پذیری پلتفورم نانوکیورز برای مقابله با کووید۱۹ می‌شود. با این فناوری جدید، می‌توان انتقال مواد دارویی را فراتر از روش‌های رایج مانند تزریق با سرنگ برد و با آن دارو را از نواحی نظیر بینی، پوست، چشم، زیر زبان و دهان به بدن منتقل کرد. نانوکیورز پلتفورم خود را در اختیار سایر شرکت‌های دارویی و واکسن‌های آن‌ها قرار می‌دهد و روش‌های جدید و پویایی را برای تسخیر بیماری کرونا و رساندن میلیاردها دوز واکسن به نیازمندان در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

استیو پاپرمستر، مدیر ارشد اجرایی نانوکیورز می‌گوید: «همان‌طور که بیماری کرونا کاملاً روشن کرده است، یک راهبرد قرن بیست و یکمی مورد نیاز است تا ما با استفاده از آن چگونگی حل چالش‌ها و تهدیدهای بهداشت عمومی از نو تعریف کنیم، پلتفورم نانوکیورز راه حلی برای مقابله با کرونا است.»

نانوکیورز در حال تسریع برنامه‌هایش به‌منظور عرضه پلتفورم درمانی خود به بازار است تا از آن برای مقابله با کووید ۱۹ در بخش‌های مختلف جهان استفاده نمود.

سلمان خان، یکی از اعضای هیئت مدیره این صندوق سرمایه‌گذاری می‌گوید: «کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، به ویژه امارات متحده عربی، قبلاً نشان داده‌اند توانایی موثر برای مهار بیماری کرونا دارند. تأثیرات اقتصادی بیماری کرونا ما را بر آن داشته تا راهبرد بهینه‌ای را برای مدیریت این بیماری اتخاذ کنیم و از طریق برقراری ارتباط مستمر با مردم و اطلاع‌رسانی از همه شهروندان، برای مقابله با این بیماری آماده باشیم.»

نانوکیورز در حال توسعه فناوری واکسن‌ها و داروهای ضدویروس برای ویروس‌های کرونا ویروس شناخته شده و نسخه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا است تا از آن برای جلوگیری از تهدیدهای بهداشتی و اقتصادی جهانی و منطقه‌ای در آینده استفاده کند.