اعطای مجوز استفاده از پتنت برای توسعه فناوری ذخیره‌سازی انرژی

شرکت امریکن ریسورس (American Resources) مجوزهای فرعی پتنت‌های مربوط به گرافن را به شریک خود برای توسعه فناوری ذخیره انرژی اعطا می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که دو حق اختراع انحصاری خود را برای تولید گرافن به شرکت نوواسترا (Novusterra Inc) داده است.

نوواسترا یک شرکت خصوصی مستقر در فلوریدا است که متمرکز بر دستیابی و توسعه فناوری‌های خاص بازار برق، از جمله عناصر خاک‌های نادر (REE)، امکانات و فناوری‌های پردازش و همچنین فناوری‌های ذخیره انرژی است. نوواسترا به دنبال جمع‌آوری حداقل ۵ میلیون دلار برای تأمین هزینه توسعه اولیه و تجاری‌سازی مجوزهای اختصاصی غیر انحصاری ویژه تولید گرافن در نسل بعدی فناوری ذخیره انرژی و باتری است.

مارک جنسن، رئیس و مدیرعامل شرکت امریکن ریسورس اظهار داشت: «همانند دیگر دارایی‌ها، ما همیشه در تلاش هستیم تا راه‌هایی برای به حداکثر رساندن ارزش سهامداران خود پیدا کنیم. ما از همکاری با نوواسترا استقبال می‌کنیم. گرافن یک فناوری هیجان‌انگیز است که در آن می‌توانیم از مواد کربنی تولید شده از عملیات استخراج در آپالاشیای مرکزی به‌عنوان منبع مواد اولیه استفاده کنیم و معتقدیم که این فناوری نوآوری را در بازار ذخیره انرژی و برق ایجاد خواهد کرد. ما از کار با نوواسترا در این زمینه بسیار هیجان‌زده هستیم که نه تنها می‌تواند برای امریکن ریسورس به‌عنوان یک مشتری تلقی شود، بلکه مشاغل نوآورانه جدیدی را برای جامعه محلی فراهم می‌کند.»

براساس توافق‌نامه مجوز غیرانحصاری، امریکن ریسورس حدود ۵۰ درصد از سهام شرکت نوواسترا را در قالب سهام عادی کلاس A و کلاس B دریافت می‌کنند. علاوه‌بر این، شرکت فرعی امریکن ریسورس، ادونسد کربن متریالز (Advanced Carbon Materials)، ۵۰ درصد از درآمد عملیاتی حاصل از فروش آتی گرافن توسط نوواسترا را دریافت خواهد کرد.

امریکن ریسورس پیش‌بینی می‌کند سهام عادی کلاس A که در نوواسترا، به‌صورت سود سهام در میان سهامداران موجود شرکت امریکن ریسورس توزیع شود. این شرکت پیش‌بینی می‌کند در ۱۲۰ روز آینده یک تاریخ ثبت برای این کار اعلام شود. شرکت امریکن ریسورس، دارای سه بخش مجزای کربن، خاک‌های نادر و فلزات است.