آفت‌کش گیاهی نانویی، راهکاری برای حفظ محصولات کشاورزی

شرکت نانو سبز آوران طوبی آفت کش گیاهی برای کنترل پسیل پسته (مهمترین آفت باغات پسته) تولید و به بازار عرضه کرده است. در راستای کاهش مصرف سموم کشاورزی و تولید محصول سالم، باغات و گلخانه‌های کشور می‌توانند از این آفت‌کش سبز استفاده نمایند. این محصول یک آفت‌کش گیاهی موثر برای کنترل انواع آفات مکنده به‌خصوص پسیل پسته است.

این آفت‌کش که پتانسیل صادراتی نیز دارد، سازگار و بی‌خطر برای انسان، دام و محیط زیست بوده؛ تعادل محیط را بهم نمی‌زند و در عین حال زیست‌سازگار و دوست‌دار طبیعت است. در هنگام تماس با مصرف‌کننده بی‌خطر بوده و باعث کاهش مقاومت آفات به سموم می‌شود و روی آفات با هر درجه مقاومت موثر است و مشکلات مقاومت آفات به سموم در سال‌های بعدی کاهش می‌یابد. استفاده بلندمدت از این آفت‌کش موجب احیای دشمنان طبیعی شده و به‌تدریج دفعات مورد نیاز برای سم‌پاشی کاهش می‌یابد. این آفت‌کش مشکل باقی‌ماندن در محیط ندارد.

فرمولاسیون این آفت‌کش گیاهی مبتنی بر نانو و میکروکپسول‌سازی است که این فناوری برای تولید انواع آفت‌کش‌های سالم و عاری از سم شیمیایی قابل استفاده است.

شرکت نانو سبز آوران طوبی تولید فرمولاسیون آفت‌کش‌های پلیمری نانوکپسوله برای آفات بهداشتی، تولید پودر و  قرص‌های تدخینی برای محصولات انباری جایگزین متیل بروماید و فسفین، کپسوله کردن قارچ‌های بیمارگر حشرات (بیو آفتکش‌ها)، کپسوله کردن انواع باکتری‌ها، تولید داروی گیاهی کنترل کنه واروآ انگل زنبور عسل وتولید داروهای ضدعفونی‌کننده ضدانگل‌های خارجی دام، طیور و پرندگان را در کارنامه خود دارد.

از اهداف این شرکت می‌توان به استفاده از محصول آفت‌کش گیاهی برای مدیریت پسیل پسته، مگس سفید و بید سیب‌زمینی آفات مکنده کنه، شپشک، شته و تریپس برای تولید محصول سالم در بازارهای داخلی و خارجی اشاره کرد.

شرکت نانو سبز آوران طوبی به دنبال استفاده از ترکیبات جدید با فناوری‌های نوین و استفاده از ترکیبات گیاهان بومی روی آفات محصولات کشاورزی بر اساس نیاز کشور است. در این راستا این شرکت همکاری‌هایی برای مدیریت آفات محصولات کشاورزی در سراسر کشور با باغداران انجام داده است.

شرکت نانو سبز آوران طوبی به‌دنبال صادرات محصولات خود به خارج از کشور و گسترش بازار تجاری جهانی است.

برنده تندیس زرین نهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در سال ۱۳۹۲، ثبت چهار اختراع در زمینه فرمولاسیون‌های نانوکپسوله آفت‌کش‌های گیاهی، دو اختراع برگزیده توسط بنیاد ملی نخبگان، دریافت مدال طلای بین‌المللی داوری اختراعات توسط بنیاد ملی نخبگان، برگزیده به‌عنوان فناور برتر در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران درسال ۱۳۹۳ از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله افتخارات این شرکت طی سال‌های گذشته بوده است.