توافق صنعت و دانشگاه برای آزمایش یک نانوداروی ضدویروس

شرکت اورگانیسل (Organicell) و دانشگاه ایالتی اوکلاهما برای مطالعه روی فناوری ™ Zofin به ‌منظور درمان بیماری‌های تنفسی ناشی از عفونت‌های ویروسی پتانسیل توافق می‌کنند.

اورگانیسل، یک شرکت زیست دارویی در مرحله مطالعات بالینی است؛ این شرکت اعلام کرد که برای ارزیابی ™ Zofin برای درمان بیماری‌های تنفسی توافق‌نامه‌ای با دانشگاه ایالتی اوکلاهما انجام داده است. قرار است این شرکت روی اثر ضدالتهابی و ضدعفونی ™ Zofin در مدل‌های آزمایشی عفونت آنفلوانزا کار کند.

بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ بیش از ۵ میلیون نفر را در سطح جهان آلوده کرده و بیش از ۳۰۰۰۰۰ مورد مرگ و میر در ۱۸۸ کشور جهان گزارش شده‌ است. علاوه‌بر این، CDC بین ۳۹-۵۵ میلیون بیماری مربوط به آنفلوانزا و بیش از ۶۰،۰۰۰ مرگ ناشی از آنفلوانزا را تخمین زده است. بیماری‌های مشاهده شده و مرگ و میر موردی در درجه اول به‌دلیل فقدان داروهای ضد ویروس‌های موثر و واکسن‌های پیشگیری‌کننده برای کاهش ویروس‌ها بوده است.

در این توافق‌نامه، اورگانیسل ترکیب خود یعنی، ™ Zofin را که یک ماده مشتق شده از مایع آمنیوتیک انسان است، به دانشگاه ایالتی اوکلاهما عرضه می‌کند.

این روش درمانی مبتنی بر نانوذرات مشتق از وزیکول خارج سلولی بوده که توانایی القای فعالیت ضدویروسی و یا تعدیل سیستم ایمنی در برابر عفونت‌های ویروسی دارد که قرار است این عملکرد مورد ارزیابی قرار گیرد.

آلبرت میترانی، مدیرعامل اورگانیسل می‌گوید: «ما از همکاری با دانشگاه ایالتی اوکلاهما و CDC در مورد مطالعه ™ Zofin برای عفونت‌های ویروسی خوشحالیم. با گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا، اهمیت تحقیقات با هدف توسعه داروهای ضدویروس بیشتر نمایان شده‌است.»

™ Zofin یک روش درمانی زیست‌‌سلولی است که برای حفظ میکرو RNA‌های طبیعی بدن استفاده می‌شود. این محصول بدون افزودن یا ترکیب با ماده دیگر یا رقیق کننده دیگری تولید می‌شود. این محصول حاوی بیش از ۳۰۰ فاکتور رشد، سیتوکین و کموکین و همچنین سایر وزیکول‌های خارج سلولی/ نانوذرات مشتق شده از بافت‌های پری‌ناتال است.

آزمایش فاز I / II برای ارزیابی ایمنی و اثر بالقوه تزریق وریدی™ Zofin برای درمان SARS و کووید۱۹ در حال انجام است.

اورگانیسل از اگزوزوم‌ها برای ایجاد روش‌های درمانی زیستی استفاده می کند. این شرکت که در جنوب فلوریدا مستقر است، در سال ۲۰۰۸ توسط آلبرت میترانی، مدیر ارشد اجرایی و دکتر ماری میترانی، مدیر ارشد علمی تاسیس شد.