ارتقای سلامت کودک با مینی‌واش نانویی

شرکت بلسون رازان تجارت، تولیدکننده انواع ماشین‌ لباسشویی، دستگاه تصفیه آب و لوازم خانگی اقدام به تولید و عرضه مینی‌واش با بدنه آنتی‌باکتریال کرده است که به رعایت نظافت و سلامت کودکان‌ کمک شایانی می‌کند.

امروزه ماشین لباسشویی یکی از لوازم مهم در همه‌ٔ خانه‌ها به شمار می‌رود. این وسیله که به منظور سهولت در شستشو و خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌شود، دارای انواع مختلف و متنوعی است. یکی از انواع آن، ماشین شستشوی کوچک بوده که دارای ابعاد کوچک‌تری نسبت به سایر انواع ماشین‌های لباسشویی است و به آن مینی‌واش گفته می‌شود. ماشین‌های لباسشویی کوچک عمدتاً برای شستشوی اختصاصی لباس‌های کودکان و نوزادان که حساسیت بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین آنتی‌باکتریال بودن بدنه پلیمری لباسشویی که در هنگام شستشو دائماً در تماس با لباس‌ها قرار دارد می‌تواند ارزش‌افزوده قابل توجهی ایجاد کند. به‌دلیل در تماس بودن باکتری‌ها و آلودگی‌های موجود در لباس‌های آلوده با بدنه داخلی این ماشین‌ها، جداره‌ها و درزهای بدنه داخلی این ماشین‌ها مکان مناسبی برای ماندگاری و رشد باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها است.

شرکت بلسون رازان تجارت مینی‌واش آنتی‌باکتریال تولید و به بازار عرضه کرده است که می‌تواند به از بین بردن عوامل بیماری‌زا کمک شایانی کند. در این ماشین لباسشویی برای ساخت بدنه داخلی از پلاستیک با خاصیت آنتی‌باکتریال استفاده شده است تا مانع رشد باکتری‌ها در بدنه داخلی شود.

این مینی‌واش دارای ظرفیت شستشوی ۳٫۲ کیلوگرم بوده و ظرفیت خشک‌کن آن ۱٫۷ کیلوگرم است. استفاده از گرانول‌های حاوی نانومواد نقره باعث ایجاد خواص آنتی‌باکتریال در بدنه داخلی این ماشین لباسشویی شده است.

با توجه به این که سیستم دفاعی بدن نوزادان و کودکان ضعیف‌تر از بزرگسالان است، میکروب‌ها می‌توانند به سرعت برای آن‌ها ایجاد بیماری و حساسیت‌های پوستی کنند. با توجه به حساسیت پوست نوزادان بهتر است لباس‌های نوزاد جدا از لباس بزرگترها شسته شوند. لباس دیگر اعضای خانواده، معمولا دارای آلودگی‌هایی خاص از قبیل گرد و غبار بیرون از منزل، آلودگی‌های محل کار پدر و مادر و برخی عوامل حساسیت‌زا هستند و بهتر است این لباس‌ها جدا از لباس‌های نوزاد شسته شوند. بنابراین برای شستن لباس‌های کودک به یک ماشین لباسشویی سریع و مناسب نیاز است و مینی‌واش نانویی می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.